fredag 30 mars 2012

Stort och läsvärt!

Här kommer en mycket tänkvärd text från KHK.se skriven av Anders Bohlin. Kan vara viktigt med lite distans mitt uppe i hockeyhetsen!


Det är så mycket mer än idrott, en personlig betraktelse!
Det är inte slagskotten, inte flippmackorna eller tacklingarna. Det är inte jublet efter mål eller några som helst assist. Det är betydligt större än så. Så enormt mycket viktigare. Det är sonens sista ord innan han somnar, det är också hans första när han vaknar. Det är betydelsen i ett litet och ett större hjärta. Samhörigheten, navelsträngen mellan far & son och det är därför jag gör det. Det är därför jag engagerar mig så. Upplevelserna som Karlskrona HK gett mig och min son; möjligheterna att närma oss varandra efter en separation går inte att beskriva men har varit helt avgörande.

Nu betalar jag tillbaka, och jag gör det som kanske många andra också borde. Jag ser mig omkring och frågar, vad kan jag göra för dig?! Jag driver därför sedan en tid ett projekt och ett samarbete med Karlskrona kommun jag kallar barn- och ungdoms-VIP. Detta är en möjlighet för barn och ungdomar att uppleva lite positivitet i en annars trasslig vardag. En möjlighet att tillsammans med vägledande vuxna dela en upplevelse. Jag träffar dem innan match, visar runt i arenan och ger dem förutsättningarna och pekar ut "nyckelspelare" att hålla ett extra öga på. Några HockeyMagazine är en självklar och nödvändig förutsättning för att kunna hänga med fullt ut. Barnen och ungdomarna är alltid välkomna också till träningarna för att få träffa spelare och ledare och skaffa sig en och annan autograf. Det är så mycket mer än idrott, det är vinst varje kväll; det är avancemang till allsvenskan, det är OS-guld och Stanley Cup på samma gång.

Domaren, släpp pucken! Save Our Souls. Nu kör vi!

Anders Bohlin
Säkerhetschef
Karlskrona HK

Faktaruta:
Projekt:
Barn- och ungdoms-VIP, "Hockey with heart".Initiativtagare:
Karlskrona HK genom säkerhetschefen Anders Bohlin.

Samverkande part:
Socialförvaltningen, Karlskrona kommun.

Syfte:
En möjlighet för familjer, barn- och ungdomar att dela en gemensam och positiv upplevelse.

Omfattning:
Hemmamatch och vid särskilda behov även A-lagets träning.

Upplägg:
Information om arenan, förutsättningar inför match, särskilda spelare att bevaka, tabelläget m.m.
Rundtur; spelargång, bås, cafeteria B-hall och sittplatssektioner. Överlämnande av och en blick i "HockeyMagazine". Intro – nationalsång - match!

Kontaktperson:
Anders Bohlin anders.bohlin@khk.se

1 kommentar:

  1. Vår ramsa "bara pengar, inget hjärta" kom lite på skam där. Vackert!

    //En imponerad OIK:are

    SvaraRadera