torsdag 22 mars 2012

Eftersnack med Aaro!

Tjena!

- Tja

Grattis till en härlig derby seger!

- Tack, det var oerhört skönt speciellt efter bottennappet i förra omgången.

Vill tacka för att ni levererade presenten jag önskade mig tidigare i veckan.

- Självklart gjorde vi det för dig, grattis igen.


Kul att se dig tillbaka på isen i storform

- Tack det var otroligt roligt att vara tillbaka i en kokande arena. Kändes mycket bättre än vad jag hade förväntat mig med timing och puck kontroll.
Storform kanske är att ta i men gick väl som det skulle och bidrog till laget. Sen kan jag väl aldrig bortse från att det är kul att slå KRIF och göra poäng.

KRIF hängde med bra i första perioden men sen tog ni över totalt. Hur kändes det på isen?

- Jo de kommer alltid hårt i första perioden. Tyckte dock att det här var den match på säsongen mot KRIF som vi haft bäst kontroll på. Som sagt var vi det lag som höll i taktpinnen och drev på, tyckte de såg trötta ut i andra redan och i tredje väntade sig säkert alla en anstormning men den kom aldrig. Någon smarting i blt skrev att KRIF var jätte nära 3-3... Då tycker jag vi var närmare 7-2.
Sen kan jag väl säga att vi ägde det mentala spelet på isen också där vi inte blev provocerade av deras spelare något som de gillar att försöka med, kanske inte hade luft till det denna gång.
Sen vill jag berömma bl a Emil Larsson för ett sjukt bra jobb igår och mål/ass kul att han plockar fram detta nu när det som mest behövs. Även Nicke J var grym igår. Flera andra ska också ha en stor eloge men tycker dessa stack ut lite extra.

Nu väntar dubbelmöten mot ett starkt Asplöven, dina tankar inför dessa kamper?

- Blir mycket tufft. Vet sedan min tid i Piteå att vi utkämpat många tuffa bataljer men spelar vi som vi ska och jobbar som ett lag då får alla problem att slå oss. Klubben har även givit oss bästa förutsättningarna igen med flyg så en stor eloge till dem, nu får vi göra vårt.

Till sist:
Någon som vågar eller orkar hela vägen till gränsstaden Haparanda? Vore grymt med stöd från läktaren där också!

Varför gör inte ledarna i Kallinge något då deras kärnfysiker Bäcklin får sitt hundrade utbrott denna säsong. Tycker det är skandal och värdelöst ledarskap, det står jag för!

Sen till publiken som kastade in grejer, det kanske inte är jätte smart. Som jag nämnde ovan är det sjukt dåligt uppträdande av spelare/ledare men håll er till att skrika fram oss.

Nu går vi vidare och laddar batterierna för en bra insats uppe på tundran!

6 kommentarer:

  1. Som alltid klockrena kommentarer.
    Hoppas Aaro mentalitet genomsyrar hela föreningen.

    SvaraRadera
  2. Härlig insats av både dig och hela laget, en dubbelvinst mot Haparandagänget ja då vet i fan vad som kan hända, kämpa på sista matcherna och ge allt, jag vet det behöver jag inte säga men gör det iaf. Det är vi som är KHK

    SvaraRadera
  3. Bara tacka å buga! Härligt derby KHK! Någon övertänd spelare och några övertända supporters får man nog räkna med i en fullsatt kvalserie och derbymatch. Dock så undrar man ju hur fasen man tänker när man drar på sig en ev. avstängning med 2 sekunder kvar och underläge 5-2. Hjärnkirurgen Bäcklin skadar KRIF mer än gör nytta anser jag, där är ju övertändning bara förnamnet. Varma Hälsningar Tarasov

    SvaraRadera
  4. Tycker det är lite för mycket gnäll på kärnfysikern ifrån KHK supporters. Låt han hålla på! Man vinner inga matcher ifrån utvisningsbåset så de som borde vara sura är KRIF supportrarna. Förmodligen skulle han till labbet på fredag och därför ändå inte kunde vara med mot Borås.

    SvaraRadera
  5. Håller med dej till fullo vad gäller Bäcklin. Det är nog ett av de bästa exempel vi kan hitta vad gäller dåligt ledarskap samt dåligt uppträdande av spelare.

    Inte nog med det sista han gör mot Jonas utan hela denna match håller han på med dumheter.
    Helt klart en ledarfråga eller Klûft vill att det är så hockey skall spelas.

    Tycker däremot att Kallinge som lag ooch deras White angels är en injektion för hockeyn på ett positivt sätt.

    Tack för bra inlägg Aaro

    SvaraRadera
  6. Inget fel på Kallinge de har gjort ett sjukt bra år och har hyllar dem flera gånger. Vad en enskild spelare gör är inte något som resterande spelare ska lida för. Sen har kluft gjort ett sjukt bra jobb och framgången är stor. Men sista sekunderna igår kan jag inte glömma och typiskt nog var det en viss spelare på isen då, konstigt..
    62

    SvaraRadera