lördag 28 januari 2012

Övriga resultat!

Det var flera matcher som slutade gynnsamt för oss KHKare.

KIK-Mariestad 5-3
KIK låg under med 0-2 och 2-3 men lyckades vända och tre mål i sista perioden avgjorde matchen till skåningarnas fördel. Tre 10 minutare och en 20 minutare för Mariestadsspelare sista minuten är lite imponerande och visar att de inte var helt tillfreds med insattsen.

Vimmerby-Vita Hästen 2-4
Vimmerby stretar emot bra men Hästarna är starka och visar att matchen mot Skövde var en engångsföreteelse.

Krif-OIK 4-3 e.str
Omgångens riktiga holmgång eller vad sägs om 5 matchstraff och totalt 139 utvisningsminuter. Föga förvånande att Bäcklin var inblandad men när OIKs tränare Lusth börjar gnälla på denna spelare och domaren blir det lite komiskt med tanke på hur hans egna aktiva karriär såg ut!
Krif tar två poäng när de till slut kan vinna på straffar.

3 kommentarer:

  1. Komiskt vet jag inte, lustigt möjligtvis...
    Men vad är så konstigt med att han har växt upp och lärt sig att det inte är ok att misshandla varandra?

    //OIK:are

    SvaraRadera
  2. Övriga Blekingelag i denna serie visar lite känslor, vilket är lika med Derby.

    Men KHK är så överlägsna så de vet inte vad detta innebär.

    SvaraRadera
  3. Som KRIFare kan jag givetvis misstas för att vara partisk, men jag vill ge min version. Bäcklin har under säsongen tagit en del riktigt onödiga utvisningar som både kostat oss poäng och avstängningar. Givetvis har han en stämpel på sig (redan under introt skrek OIKklacken sitt "lov") och han har en frän spelstil. MEN, har blir ju ständigt utmanad och provocerad. Jag tillhör de som definitivt ifrågasätter hockeykulturens slagsmålsinslag och gårdagens fight var vansinnigt ojämn. På tv-klippet syns ju tydligt att situationen är över och att Bäcklin är på väg mot båset när han blir attackerad bakifrån. Först med klubban och sedan med ett par knytnävsslag. OIKspelaren kastar handskarna medan Bäcklin slår med dem på. När väl Bäcklin slänger sina handskar, inser Karlsson sitt misstag och tappar garden. HÄR borde givetvis domarna brutit eländet. Vad jag vill åt och som känns direkt genant, är Mats Lusths lipande. Jag har med beundran följt hans (ganska smutsiga) karriär och det är ju inte direkt för hans handleder eller spelsinne han rönt framgång. Den spelstil han förespråkar är bra mycket skitigare än vad de flesta andra lag står för. Pinsamt! Då ser jag hellre en Kempe som står upp för sitt lag och inte skyller på motståndare som varit lite dumma mot hans gäng. Dessutom tycker jag att det är svagt att uttala sig så respektlöst mot PK i tidningen. Han borde vara en större människa...

    SvaraRadera