onsdag 18 januari 2012

Domslut?

Snor lite intressant statistik som Chriande på KHKs forum letat fram (ev royalties utbetalas efter säsongen) angående PP och BP för AE lagen.

Powerplay/min. Så här långt i All-Ettan.

KHK - 13,44 min i PP.
KIK - 21,27 min
V Hästen - 26,02 min
OIK - 28,12 min.
Vimmerby - 30,28 min
Mariestad - 33,43 min
KRIF - 38,11 min
Skövde - 40.05 min

Hur många 2 minuters utvisningar har KHK fått.

V Hästen 14st
KIK 16st
OIK 19st
Vimmerby 20st
Skövde 23st
KRIF 25st
Mariestad 27st
KHK 30st

Bara till att hoppas på lite mer PP framöver då vi varit ruskigt effektiva tidigare i denna spelformen!

11 kommentarer:

  1. Statistiken ljuger inte!! Det är jävligt svårt att spela powerplay om man har en gubbe utvisad hela tiden! Dessutom tycker jag att ni ska kolla hur många 5 minutare alla lagen har också..
    Mitt tips till KHK är att spela ett mer fair spel. Källström och Pöllönen får sluta vara som små griniga valpar så kanske det går er väg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är på fel forum. Gå hem!

      Radera
  2. Enligt statsen på swehockey så är det OIK som har mest utvisningsminuter per match. Nästan dubbelt så mycket som KHK. Men inte hör jag dom klaga på domaren.
    KHK 12 i snitt per match.
    OIK 23.60 i snitt per match. Beror helt på hur man lägger fram det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OIK har pga många 10:or, 5:or samt 3 st 20:or. Nyberg

      Radera
    2. 10:or och 20:or spelar mindre roll, men hur kan du ta med 5:or i samma statistik??? En 5:a är mer förödande än 2 1/2 2:a som alla vet! För övrigt så tyder mycket på dålig inställning (kaxig?) inställning hos KHK-spelare. Wrooooom, wrooooom!

      Radera
  3. Kan det vara så att KHK:s spelstil är så ineffektiv att de blir desperata och drar på sig en massa tvåminutare för att ha en chans att vinna matcher?

    SvaraRadera
  4. I matchen mot Hästen gnällde KHK på domaren, men dom borde ha haft ännu mer utvisnigar där.Tjurigare och fulare lag har jag inte sett i nån match för Hästen denna säsong! Spelarna var riktigt ur balans och åkte bara och delade ut fega slag när domaren inte såg!

    SvaraRadera
  5. Du behöver inte tänka på någon royalties Pålle, KRIF och Skövde har varsin 5/min så de närmar sig KHKs snitt om man gör om dessa till 2;or. Att OIK har den höga statsen per match beror på att man har 2/5-min, 1/10-min och 3/20-min. Det betyder att du kan ta bort 70 min från statsen och göra om 5/min till 5st 2;or så kommer OIK upp från 19 till 24/min. Klart under KHKs ändå

    SvaraRadera
  6. KHK=ryggsäckshockey

    SvaraRadera
  7. KHK har skapat mycket chanser men har varit fruktansvärt ineffektiva samt att vår viktigaste spelare har sviktat lite de senaste matcherna o jag tänker då på Timo. Det är små marginaler men dagens vinst mot OIK kan få hela laget att vända. Hoppas nu bara att Kempe delar ut lite kramar o klappar på axeln för en gedigen insats och mjuknar upp lite så kanske det kan komma en glimt av "Släpp fångarna loss det är vår".Men njut nu av sötman från denna matchen ett tag så ser vi till att ge KRif en omgång på söndag.

    SvaraRadera
  8. N Mohlin.
    Jag såg matchen också.
    KHK uppträdde mkt tjurigt o flera spelare tänkte inte klart/smart.
    Men om det var det fulaste laget som gästat H-hallen...då undrar jag hur det sett ut där innan.
    Sedan hade ni ett par riktigt tråkiga spelare själva som bar sig illa åt i flera situationer. Så lite självrannsakan hade verkligen varit på sin plats.
    Mats

    SvaraRadera