lördag 14 januari 2012

Mot andraplatsen!

Att det skulle vara tätt runt strecket i AE visste vi sedan innan. Just nu är det så tätt att om KHK vinner med minst fyra mål imorgon mot Mariestad samtidigt som KIK, OIK och Krif förlorar kommer vi helt plötsligt att ligga tvåa i tabellen! Lite överdrivet positivt att alla de andra ska förlora men inte helt omöjligt. Efter söndagens match väntar två riktiga "måste matcher". Först borta mot OIK och sedan en publikfest hemma mot Krif! Härliga matcher där vi har chansen att visa hur bra vi kan spela och även ta tillbaka lite initiativ från de andra blekingelagen inför fortsättningen.

Om vi nu inte lyckas ta andraplatsen redan imorgon så har vi den nästa söndag kväll, låter väl helt OK? Aldrig ger vi upp!!

38 kommentarer:

  1. Nu orkar jag inte mer, har lagt ner tillräckligt för KHK. Tack och adjö.

    SvaraRadera
  2. Det är nu medgångarna börjar poppa fram en efter en ....

    SvaraRadera
  3. Division 3 i Wämö-hallen var roligare o se än den här dögrävarhockey´n som utspelas i TAK! Snacka fan inte om med o motgångs-supportrar för med de förutsättningar som KHK har till sitt förfogande skulle många allsvenska lag bara drömma om! Med den så kallade hockey´n som nu visas upp vill ju ingen passionerad hockey-älskare se. Gör om gör rätt! Kempe bort fort som faaaaan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mats byter nog hellre publik än kempe tyvärr. Vi får sluta gå på matcherna tills han är borta så kanske han fattar.

      Radera
  4. Nä nu får ni fan ge er.

    Förra säsongen blev väl helt fantastisk till slut, närmre AS är väl svårt att komma? Nu har vi tagit oss till AE, vunnit två och förlorat två och hela världen rasar samman för vissa. Vi har förlorat mot VH och KIK, två mycket duktiga lag.

    Jag hade köpt reaktionerna om vi istället hade förlorat mot de andra lagen på detta viset. Sedan att det finns saker som borde funka bättre med detta laget och att vi borde ha tagit fler poäng mot vissa lag säger jag inget om.

    Men att sluta att gå på matcherna, hur hjälper ni laget då? Om man nu har ett missnöje mot Kempe är det då lämpligt att visa det genom inte gå till matcherna i AE? Kanske då kan lägga sin energi på att stötta vårt lag och istället visa sitt missnöje när den här säsongen är slut. Det finns andra sätt att visa sitt missnöje än att sluta gå på matcherna.

    Och jo, här snackar vi fan om med- och motgångssupportrar. Beklagligt är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, Mange. Helt rätt!

      Mats

      Radera
    2. Med och motgång? Kempe "gick ju hem efter 0-3 mot Kristianstad" senast. Kanske inte fysiskt, men de e ju ändå så med alla jag pratat med att förlusten spelar ingen roll då man möter ett bättre lag. Men!!! Att inte göra ett skit från ledar roll när man ligger under e fan i mig tjänstefel! Inte bara mot spelarna. Utan mot alla som lägger sin tid och pengar i khk så som publik, sponsorer osv. att inte ge oss ens uns av försök att vinna? Va fan gör vi där då? Jag kan själv ställa mig i båset isåfall. Jag gör inte ett sämre jobb med mina armar i kors!! O va gör khk då?? Förlänger med Kempe ett år till! Tränaren ha en vinst % på 50 med khk sen han kom! ALLA läktar experter som finns med de laget får inte sämre resultat. Och det e den bittra sanningen gott folk. Jag förstår och ställer mig bakom kritiken mot Kempe (inte laget). För i slutändan e det resultatet över en HEL säsong som räknas. Inte efter grundserien eller nåt annat.

      Radera
  5. Varför har inte vi fått svar från mats o kempe varför det går så dåligt när vi spelar mot bättre lag .och när vi leder så tappar vi väntar på svar . Obs övertyga oss .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske för att de inte vet, helt säkert. Det är ingen jävla vetenskap, detta! Det är idrott...med en jävla massa känslor inblandade.

      Mats

      Radera
    2. Om ni inte vet, då måste det betyda att inte kunskapen finns, och vad betyder det? Det kan ni säkert lista ut själva.

      Radera
  6. Har du missat allt mange? Kempe fick ett år till oavsett hur det går detta året. Men du är väl nöjd med kempe och hans resultat detta året missar khk playoff så är det fiasko men kempe är kvar ändå. Vilka spelare ska han köpa nästa säsong? Hela eletseriens spelare så kan han sätta hälften på läktaren så kanske han tar laget till kvalserien

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anonym, som jag skrev så finns det saker som skulle kunna vara bättre, alltså är jag inte helt nöjd.

      Men för det så "skjuter jag inte ut mig" som KHK-supporter. Vi är i AE och trots att allt inte har gått som jag hade förväntat mig och önskat så kommer jag att stötta laget fullt ut, det är väl en självklarhet.

      "Passionerad hockey-älskare" som du är så verkar du ha analyserat detta och lägger allt på Kempe.

      Utveckla gärna och berätta vad du kommit fram till. Självklart har man rätt till att vara kritisk som åskådare och supporter.

      Valet att inte gå fler matcher är ju självklart upp till var och en men att då kalla sig för "passionerad hockey-älskare", nja, jag vet inte hur seriös man är då om jag ska vara ärlig.

      Tjabb och pajkastning, som här till exempel, varför?

      Tillsammans är vi starka, nu inriktar vi oss på resten av säsongen och gör det bästa av den. Jag älskar mitt KHK, oavsett.

      Radera
  7. Varför kan inte vissa idrottsklubbar som säger sig ha en proffsig inställning inse att en tränare inte nödvändigtvis också måste vara coach??? Det är två helt olika funktioner!!!!

    En del personer fixar tränar & coachrollen i samma person, en del gör det inte- och definitivt inte KEMPE!!!!!

    SvaraRadera
  8. Heja KHK! I morgon vinner vi! Får se hur mycket ros det blir då!
    Om något inte funkar, blir det bättre av att gnälla och såga eller blir det bättre av att stötta och uppmuntra? Ni som inte är nöjda, ställ er den frågan själva hur ni vill bli behandlade. Eller är ni såååååååå perfekta i allt ni gör!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ge lite credit till KHK, Malmö-Borås 4-5, vill likna MIF med KHK, bra spelare men hockey kan dom fan inte spela, och med de menar jag Malmö är lite sämre än KHK, men bara lite.

      Radera
  9. Jävligt pinsamma diskussioner !!!!! Ska bli skönt att slippa alla medgångs supportrar i hallen nu !!!!! Nu kör vi mot play off vi RIKTIGA supportrar !!!!! Kom igen nu KHK !!!!

    SvaraRadera
  10. Mange Mange Mange! Tänk om alla va som du! Hur kan somliga prata ner Kempe o laget o kalla sig KHK fans? Fan det är mindre än ett år sen KHK va 1 poäng frän att gå upp i allsvenskan under Kempes ledning o nu är han o laget helt plötsligt odugliga. Vänta med alla negativa kommentarer till säsongen är över,förhoppningsvis inte förrän i mars.Om, jag säger OM den skulle sluta tidigare så är man väl Djävligt naiv om man tror att den resa som klubben tror på ska gå på ett rakt snöre. Det kommer alltid bakslag men om man verkligen vill att Karlskrona ska ha ett allsvenskt hockeylag så är det väl nu,jag menar NU när det går lita tungt som vi ska stödja laget o KHK.

    SvaraRadera
  11. Håller på KRIF.
    Men utan KHK skulle hockeyn i Blekinge inte vara lika intressant.
    KHK berör och framförallt upprör i andra klubbar!
    Har man en hög svansföring så får man räkna med att många gillar när det tar emot lite.

    Är övertygad om att killarna med veckopeng i KRIF Olsson, Wahlqvist Ilerstdt skulle ha betydligt större press på sig i KHK.

    KHK behövs!

    SvaraRadera
  12. Jag glömde skriva att vi ska va Djävligt tacksamma att det går bra för både KRIF,OIF,o Mörrum också för det skapar ett otroligt media intresse i hela Sverige. Har precis jobbat ett par veckor i Sundsvall o det pratas mycket om vad som händer i lilla lilla lilla Blekinge när det gäller hockey.

    SvaraRadera
  13. Bra Pålle så ska det låta, och ni belackare med Jacob i spetsen kan fara åt pipsvängen...!

    Och skulle vi mot förmodan förlora imorrn så är det likt förba**at inte kört, många poäng att spela om....!(Vad är det som är så svårt att förstå?)

    Nu åker vi upp till Mariestad och tar den 3:e segern av 5 möjliga, eller hur Janne,Pålle och ni andra riktiga och stolta KHK:arna.
    Hälsar DE E VI SOM E DOM RIKTIGA KHK..!

    SvaraRadera
  14. Nu hoppas jag o alla riktiga KHK:are att vi vinner mot Mariestad i morgon o gör vi inte det så snurrar jorden vidare ändå. Kanske vi kan va lite, jag menar bara lite glada även om det skulle gå illa att kanske både OIF o KRIF lyckas vinna istället o försvarar vårt lilla lilla län mot alla andra från hela Sverige som tycker att vi ska tryckas ner i vår melankoliska tycka synd om oss själva mentalitet som tyvärr genomsyrar det mesta. Nu tycker jag vi stödjer varandra i stället o ser framåt för glöm aldrig framrutan är mycket mycket större än backspeglarna.

    SvaraRadera
  15. Med all denna kritik som spelarna fått, kan dem vända detta trots all kritik då är det oerhört starkt gjort, spelarna säger i div intervjuer att de inte läser bloggar, det tror inte jag är sant

    SvaraRadera
  16. Högt Vatten i Karlskrona.

    Tur det är Högt till tak i Vår Arena ;)

    SvaraRadera
  17. Är riktig trött på er som snackar om att man är medgångssupporter bara för att man är kritisk till hur laget funkar. Är NI som är positiva och hyllar laget i alla lägen en bättre supporter och "älskar" khk mer än någon som blir arg och klagar och vill se förändring? Det är en ekvation som jag inte förstår, förklara gärna!
    Jag är kritisk till hur spelet har sett ut hela säsongen, jag är kritisk till hur spelet ser ut nu och jag är kritisk till att man förlänger med TK INNAN vi vet om vi går vidare och gör en bra säsong eller om vi gör säsongen till det största fiaskot i klubbens historia!! Jag kommer fortfarande oavsett gå till hallen och skrika och jubla, men är jag en medgångsupporter som klubben kan vara utan?

    Sen tror jag, och jag hoppas vid gud att jag har fel, att denna säsongen är körd då jag inte tror att spelet helt plötsligt på något mirakulöst sätt vänder och vi ska börja slå KIK, VH och övriga topplag. En stor anledning till "gnället" och oron är att vi har det bästa laget vi någonsin haft och att gå vidare från allettan har väl alla räknat med, men efter att inte ha slagit ett enda topplag på hela säsongen och då tro att vi skulle helt plötsligt börja slå allsvenska lag i en kvalserie är nog inte bara att vara positiv utan oxå vara naiv. Men som sagt, jag hoppas att jag har fel och ni har rätt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror ingen menar att man är medgångsupporter för att man är kritiskt och inte nöjd. Kritisk skall man vara.

      Det är snacket om att sluta att gå på matcher som folk stör sig på och det håller jag med om. Hur stöttar man sitt lag då?

      Radera
  18. Riktiga KHK:are?? skönt och slippa medgångare?? Med den inställningen är vi snart i tvåan igen. Det är medgångssupportrarna som betalar Kempes och spelarnas löner. Vi ska absolut inte vara nöjda med året så här långt vi har ett material som SKA prestera. Förra året var vi en poäng från AS. Ja det stämmer men Brooks hade ett uns med det och göra. Ett tips till ledningen klipp ut lite inlägg och klistra upp i omklädningsrummet kanske kan reta upp någon iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det fiunns såna som du som vågar stå för att man är medgångare.

      Radera
  19. det är när sista matchen är spelad vi ska risa eller rosa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får man ha synpunkter under säsongen?

      Radera
  20. RE: Rickard och Glenn, snälla vännerna ni betalar inte mer än nån annan när det gäller Kempes lön och för all den delen spelarnas löner.....!
    Förstår inte riktigt vad ni ylar om,,,skit i KHK och allt vad det står för, och betala inte en krona mer om ni är sååååååå besvikna, och framförallt gnäll inte i våran(KHK:s) blogg, utan det har ni väl M.M:s till.......!
    1-4 till KHK idag...hoppas jag/vi...
    Hälsar DE E VI SOM E DOM RIKTIGA KHK..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. WORD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Radera
    2. Är du på riktigt? Jag har aldrig sagt att jag betalar mer än någon annan. Du är säkert en sådan person som tror att du är den viktigaste supportern av alla. Du tror att för att man skall vara en riktigt supporter så måste man vara på ett speciellt sätt.

      Jag vill inte skita i KHK, jag vill driva föreningen framåt till skillnad från dig!! Säg en anledning till varför jag inte skulle få skriva i i khks bloggar bara för att jag har andra synpunkter än dig, luktar lite gamla Öst-tyskland över ditt tänk. Sen tror jag att du är en väldigt ung person som inte har varit med så länge och är väldigt osäker på dig själv och tror att man måste vara på ett speciellt sätt, det är inte gnäll det jag framför. Det är kritik, finns två sorten av den, positiv och negativ och man måste lära sig ta båda.

      Radera
  21. Vad är en riktigt khkare ? Har man betalat ett antal kr så måste man kunna kräva att få se lite vilja? Det är sista året jag köper vip. Tyvärr jag har tittat i 30 år men nu räcker det. Man måste väl få säga vad man tycker . Det är ett stort problem både här och klubben.

    SvaraRadera
  22. Att KHK förlänger med Kempe är bara ett sätt att visa ut till alla negativa tongivare att vi tror på det här. Skulle man sen inte vara nöjd så finns det en klausul som säger att man kan säga upp kontraktet om båda parterna inte är nöjda!

    Vad gäller allt annat så ska det risas eller Rosas när säsongen är över. Självklart ska man kunna ge kritik under säsong men ni försöker lyncha Kempe o Co.
    Vi får se vad som händer när allt är över!
    Dagens tips: Mariestad 3-4 KHK

    //Freddie.B

    SvaraRadera