onsdag 18 januari 2012

Grym vinst, nu laddar vi om!

Bra tryck från KHK hela första perioden. Alla står upp och visar en riktigt härlig glöd. Småfult och irriterat precis som det ska vara. 

OIK kan i början av andra ta ledningen med 1-0 i PP. Men KHK kvitterar bara sekunder senare. KHK för spelet i stora delar av perioden och nu kommer även utdelningen då Källström kan lyfta in 1-2 från blå och Wallgren gör 1-3 något senare. Förutom i OIKs PP så är KHK hetare och vinner puck genom att hela tiden sätta press och jaga OIKare över hela banan.

KHK offrar sig kopiöst och reder ut två BP i böran av tredje. Med två och en halv minut kvar plockar OIK målvakten men det tar bara 18 sekunder innan Wallmark kan göra sitt andra mål och fastställa slutresultatet till 1-4.

Tack till alla både på isen och läktaren som slet och krigade för denna grymt härliga vinst! Nu njuter vi ikväll MEN imorgon är det fullt focus på söndagens match!

11 kommentarer:

  1. Äntligen!!!! Håll i detta nu gubbar!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Helt underbar match att följa, tyvärr så vann inte mitt lag idag...
    Idag var KHK lite vassare å lite hetare å vinner välförtjänt.
    Påpekar än en gång vilken bra blogg du har!

    Steelers fan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. skönt att se att det finns förnuftiga fans...

      Radera
  3. Rätt kul att kolla oikbloggen idag, han är väl inte bitter? Bugu Sune är elaka mot oss...;)

    SvaraRadera
  4. Riktigt underbart med en vinst! På tal om stats i tidigare inlägg så är ju tekstaten bedrövlig, inte en tekare som har ett bra snitt!

    SvaraRadera
  5. Kul att Ni får lite "ränta" (2p) på era investerade miljoner...

    SvaraRadera
  6. Kul att du har börjat intressera dig för hockey igen. Men nuförtiden får lagen 3p vid vinst!

    SvaraRadera
  7. Han/Hon menar nog Bates han fick ju 2 poäng igår.....!

    Men hade Han/Hon lita koll på nånting överhuvutaget så hade stolpskottet sett och vetat vilken nytta och framförallt vilka pass han ger sina medspelare och vilken spelförståelse han har(Lite osynlig i slutet av grundseren dock)mycket nyttig enligt mig.!

    Och vad vad det jag skrev innan till alla belackare....vi fixar detta lätt,hoppas ni fortsätter att stanna hemma(Även Krif-Matchen)ni behövs inte....Hälsar DE E VI SOM E DOM RIKTIGA KHK..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är lågt, "riktiga KHK", jag har kritiserat, med all rätt anser jag, men jag stod lika förbenat på ståplats och hejade igår! För någon medgångssupporter är jag inte, möjligtvis en supporter med krav!

      Radera
  8. Det är för alla belackere börja göra sig hörda som vi vann denna match. Det är ju märkligt att laget presterar först när himmel och helvete rasar över dom. Ett stort jäkla grattis för vinsten igår nu ska ni göra om detta i flera matcher. Så hoppas att men inte firade för mycket igår ;-) Det är långt kvar innan KHK får godkänt för detta året. Magnusson sa att det är inte nu vi ska klaga. Min undran är när ska vi visa vårt missnöje då ? när ni packat trunkarna och spelar för nästa lag? Ryggdunkare finns det gott om i världen men få som vågar ställa krav. "RIKTIGA KHK" sicket jäkla skitprat

    SvaraRadera
  9. Vore det inte smart att koppla kommentarsfältet till Facebook. Då slipper vi allmänt dryga kommentarer. Förövrigt var jag nervös inför matchen igår, pessimist som jag är tippa 3-0 till OIK efter första period. Tji fick jag!! Men med tanke på resultatets utgång och min skrockfullhet ska jag göra det i varje match nu för det gick ju vägen! Och som dom kämpade, jättekul att se!

    /Per

    SvaraRadera