torsdag 2 februari 2012

Vilken placering blir det?

Dagen efter den sjukt nervösa matchen mot KIK som innebar att vi redan nu är helt klara för play-off spel är det många som spånar på vilken placering vi kommer sluta på och vad som är bästa utgångsläge. Något måste vi sysselsätta oss med, speciellt när det snart blir ett tio dagar långt uppehåll.

Om vi ska börja med vilken placering jag tror vi hamnar på är jag mest inne på 2a eller möjligen 3a. Jag tror att vi kommer att ta minst sex poäng till och summerar vi det med de 24 vi har nu hamnar vi på totalt 30 poäng. Med tanke på att OIK i dagsläget har 20 poäng och endast kan få max nio till så har vi dessa bakom oss. Krif har idag 21 poäng och skulle med tre vinster hamna på totalt 30 poäng. Detta skulle innebära att målskillnaden blir avgörande om vem som blir tvåa mellan Krif och KHK och där har i nuläget Krif ett försprång med sina +17 mot KHKs +11. Visst vore det häftigt om det blir sista matchen och derbyt borta mot Krif som blir avgörande för tabellplacering och vilket lag som blir AE bästa blekingelag. Ni har väl skaffat er biljett till den matchen?

Eller så fortsätter KHK på samma linje som de senaste sex matcherna och tar nio av nio återstående poäng, tycker det låter som en bra lösning!

Diskussionen om vilken play-off omgång som är mest optimalt att hamna på får jag återkomma med en annan dag. Här finns det säkert många olika åsikter och jag har min helt klar!

1 kommentar:

  1. Oavsett placering så fortsätter festen

    http://www.youtube.com/watch?v=wKM6hUwalEA&feature=bf_prev&list=UUL--sLpXgOTBICYkYdP9glA&lf=plcp

    SvaraRadera