torsdag 9 februari 2012

Play-Off 1,2 eller 3?

Många anser att nu när vi är klara för play-off spelar det ingen roll i vilken av dessa omgånga vi hamnar. Jag håller inte med om detta utan ser stora fördelar med att direkt gå till omgång 3. Dels för att jag hela tiden vill hamna så högt upp som möjligt och kan vi bli etta eller bästa tvåa är min åsikt att vi självklart ska göra allt för att komma dit.
En fördel med att gå direkt till PO3är att det innebär ett antal matcher mindre vilket kan vara väldigt viktigt om vi går till en tuff kvalserie. Att kanske få spela sex matcher inom två veckor inför PO3 är inget jag tror gynnar vårat spel. Vi skulle istället kunna gå in i PO3 med ett lag utan nya skador och skavanker. Och för att hålla liv i matchmoment borde det gå att få till en träningsmatch mot antingen ett sommarledigt AS eller div1 lag eller mot ett annat PO3 klart lag.
Dessutom skulle vi få hemmafördel vilket skulle vara en stor fördel  speciellt om vi får möta t.ex Björk eller Asplöven.

4 kommentarer:

  1. Jag håller till 100% med dig Pålle!
    Hemmafördelen kan vara enormt viktig.

    SvaraRadera
  2. Håller med men det finns inte på kartan att det kommer bli någon träningsmatch i ev uppehåll!

    /scarpino

    SvaraRadera
  3. Håller också helt med.. Skrev det för ett tag sen här i kommentatorfältet. Dock så blir det nog ingen träningsmatch men att komma utvilade och taggade som fan till PO3, då kommer vi nog till kvalserien!
    //freddie.B

    SvaraRadera