måndag 6 februari 2012

Eftersnack med Fimpen!

Tjena!
Vi tappar en poäng p.g.a slarvigt spel och en massa soloåkningar enligt mig. Hur vill du sammanfatta matchen?

Jag skulle kalla det baksmälla, vi har spelat många bra matcher i rad och ofta dyker det upp en sån här match då.
När inte alla är riktigt där, då ser det ut så här. Vi ska vara riktigt glada att vi fick med oss 2 poäng och att de inte var bättre än de var.

Nu väntar ett tio dagar långt uppehåll, bra eller dåligt?

Tror det är bra för oss, vi har spelat många tuffa matcher nu och mentalt är det skönt att få vila lite.
Kunna köra lite hårdare på träningen några dagar för att sen lätta på det igen.

Sen väntar två heta derbyn. Då hoppas vi på betydligt bättre spel än igår så vi inte tappar andraplatsen!

Ja grymt kul som vanligt. Då måste vi vara tillbaka med det jobbet som gett oss alla poäng, annars förlorar vi.
Oavsett kommer det vara playoff matcher efter dessa två matcher och då gäller det att vi har en bra känsla i laget.

Hur ser du på fortsättningen, är det en nackdel eller fördel om vi skulle gå direkt till PO3?

Jag har tänkt på det en del, det är för och nackdelar med båda alternativen. Samtidigt är det som jag sa tidigare mycket viktigt att ha en bra känsla när man kommer till playoff, och det har man om man vunnit två derbyn. Därför tror jag ändå det är bättre att vinna sista två och då är vi minst tvåa.

1 kommentar:

  1. Fimpen är rak och ärlig som vanligt, förmodligen en ganska okomplicerad kille. Jag tror också att han har rätt i vad han säger. Säkert mycket viktigt att ha en sådan snubbe i laget.

    SvaraRadera