måndag 27 februari 2012

Chansen finns!

Då var PO2 lottat och även vilka motståndare som väntar i PO3 för vinnarna i PO2. Som matchserierna ser ut så finns chansen att alla tre blekingelagen tar sig till kvalserien. Mycket ska stämma för att det blir verklighet men ändå grymt att chansen finns.

KHK-Östersund
Vet absolut ingenting om Östersund och hur svår motståndare detta är för KHK. Ska man tro alla experter ska detta vara en enkel resa för KHK men vi vet att det alltid krävs fullt fokus oavsett motstånd. Hoppas att torsdagens bortamatch sänds via nätet, KHK-Tv?
Vinnaren möter Vita Hästen i PO3!

Krif-Enköping
Enköping har via fortsättningsserien tagit sig fram till PO2 men här blir det stopp. Krif ska vinna detta och vid en ev tredje match har Krif även hemmafördel.
Vinnarna möter Nyköping i PO3

Björklöven-OIK
PO2s stora holmgång på förhand. Riktigt svårt att sia om utgången här men något säger mig att Björklöven tar sig vidare, men det kan verkligen sluta hur som helst. OIK visade i PO1 att de är riktigt på gång.
Vinnarna möter Arlanda Wings

Asplöven-Huddinge
Huddinge har likt Enköping tagit sig vidare via fortsättningsserien och slog ut Hudiksvall i PO1. Asplöven har inte övertygat hitills i år men jag tror de tar sig vidare till PO3.
Vinnarna möter Kiruna

21 kommentarer:

  1. Två hemmamatcher kvar och jag missar båda. Sånt e livet, tar ny sats mot nästa säsong.

    SvaraRadera
  2. Du får ju fem nya hemma matcher i kvalserien...
    ;)

    SvaraRadera
  3. Tyvärr fick vi Hästen, det är ju inte bra. Kunde vi inte fått lite tur i lotten, hade gärna bytt med Krif.

    SvaraRadera
  4. Perfekt med hästen.. slår vi inte dem i bäst av tre så lär vi inte slå de allsvenska lagen. Slår vi ut dem så är det ett bra lag mindre i kvalserien.. som sagt perfekt lottning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skrivit...se möjligheterna istället för problemen. Om jag inte minns fel så har vi bara losat 1 period av 6 mot VH i allettan.Perfekt lottning!

      Radera
    2. Ni kan väl inte mena allvar? Då ställer jag en fråga till dig anonyme: Skulle du vilja haft Krif:s lottning? Och vi kan väl säga så här: Vi träffas på detta forum om vad blir det, ca 14 dagar så får vi se vem som fick rätt.

      Radera
    3. Får se vem som fick rätt???? Jacob..vill du KHK ska förlora? Då är du inte KHKare. Man måste väl för fan se möjligheterna istället för problemen!

      Radera
    4. Jag snackar om lottningen och inget annat. Du måste läsa noga innan du publicerar dina inlägg.

      Radera
    5. Jo, jag menar med största allvar att detta är en perfekt lottning för khk. De är som allra bäst mot de bästa, de här de bevisat förr! Ser bara möjligheter i denna lottning. Sen förstår jag inte vad du menar med att vi ska se vem som får rätt? hur ska det gå till? Ska du be khk spela matcher mot alla lag som vi skulle kunnat lottas mot eller? Du utgår från att khk skulle slagit alla andra lag som vi kunde lottas mot.. se du jag tror precis tvärtom.. Bjuder dig på en korv eller kaffe om khk inte tar sig till ks.. det är det närmaste en "vi får se vem som får rätt" vi kommer.. mvh Glenn

      Radera
    6. Absolut "Glenn" jag antar utmaningen, jag har en ros i knapphålet, isf syns vi efter första perioden i första kvalmatchen .

      Radera
    7. Jag glömde, jag är vid huvudingången

      Radera
    8. Förresten det går ju inte det tar ju slut efter Hästen hemma, men först ska vi ju vinna mot Östersund. Vi får nog skjuta fram detta till nästa säsong. Och du svarande inte heller på frågan om du ville ha krifs motståndare? Men det utgår jag från att du inte vill, för Hästen är ju mycke sämre;)

      Radera
    9. Ja, visst vi skjuter på det isf.. ;)Angående frågan om jag vill ha Kfrifs lottning? Nja, självklart hade jag inte tackat nej om vi hade fått byta ut VH. MEN jag tror om det är något lag som ska nita Vh så är det KHK. De brukar alltid resa sig desto tuffare det blir. Och sen har jag en pervers läggning och bokstavligen ÄLSKAR sådana matcher, allt eller inget, hopp och förtvivlan, glädje och sorg! Det är inte många gånger man får uppleva det på en säsong och jag är beredd att sätta allt på svart på roulettebordet och riskera att förlora allt jag har.. om du förstår vad jag menar.. Tror helt och ärligt att vi kommer gå vidare mot Östersund och VH, inte lika säkert på det om motståndet hade varit sämre. Förra året slog vi de allsvenska lagen och torskade båda möterna med Huddinge(vill minnas att vi torskade hemma oxå) som ett exempel. Skulle vi klara denna vägen genom PO som får anses som den svåraste då kommer vi in i kvalserien och VET att vi är ett jävligt bra lag och kan slå alla lag. Vet Krif det med sin lottning?

      Radera
  5. Blir sjukt spännande matchserie om nu KHK går vidare.

    SvaraRadera
  6. Det känns som att lottningen spelar KRIF i händerna: Enkel resa till kvalet samtidigt som ett av de giftgigaste lagen kommer att vara borta. Jag vore inte helt förstummad om KRIF faktiskt snubblar sig hela vägen... första året i ettan.
    Riktigt rolig hockey de står för som jag tror kan överraska de som inte mött KRIF ännu, dvs även i kvalserien.

    SvaraRadera
  7. KRIF kommer att spela sig till allsvenskan, det tror jag.

    Däremot ett lag somm gick 600 000 minus ifjol och iår har jag hört mtrl kostnaderna är 700 000 kr över budget
    18 nya killar mot ifjol....
    Få ihop den ekonomin?????

    Visst ja dom spelar för tack ska du ha i KRIF...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte Krif kommer att gå hela vägen, däremot tror jag dem kommer till kvalserien, inte illa det.

      Radera
  8. inget att hymla med att krif inte är någon storförening med jätteekonomi, men vi kan väl snacka det rent sportsliga istället å ta ekonomin senare om det behövs. krif har gjort en sensationell säsong, många khkare och övriga sa innan säsong att krif har inget att göra i ettan, de skriver säkert i kommentatorsfälten under andra namn nu. visst ska man ha tur i lottningen, men bara tur kan man inte komma långt på. hoppas khk med krif tar sig hela vägen till ks.

    SvaraRadera
  9. Tror att både OIK och Krif förlorar sina matchserier, och KHK vinner med 2 - 0 mot Östersund, sedan så vinner khk i två raka mot Pållarna!!

    SvaraRadera
  10. Intressant statistik mellan KHK och Vita Hästen. KHK har vunnit två perioder och Hästen en och tre oavgjorda. Så det är fördel KHK på pappret. Tror nog att KHK tar två raka segrar. Hästen har visat förr att de är sämst när det gäller.

    SvaraRadera