fredag 10 februari 2012

Fråga Aaro del 2

Vet att jag med flera påpekat till ett flertal spelare ang introt i arenan där vi på ståplats har önskat att ni spelare åker ända ner till stå och hälsar på klacken för kan garantera att ni skulle hjälpa till att höja pulsen på klacken och övriga publiken,
Hur resonerar ni i laget ang om detta?

- Ärligt talat kan jag väl säga att vi inte tagit någon större diskussion kring ämnet. Alla spelare är olika individer och laddar för sin match på sitt eget sätt detta leder till att alla har sin egen ritual när de kommer in på isen. Jag tycker alla ska få hålla sig till den om det leder till att de presterar bättre. Men jag förstår verkligen ditt resonemang och förstår verkligen hur det skulle uppskattas av publiken.
Vi kan väl säga så här, de som känner att de är manade att göra detta gör det och övriga sköter sitt.


Varför spelar inte Johan P. mer?
- Denna fråga känns inte som den ska ligga på mitt bord, har verkligen inte något med detta att göra. Spelade dock med JP under stora delar av höst säsongen och det fungerade bra. JP är en mycket bra spelare med egenskaper som inte många backar besitter i den offensiva delen av spelet. Det jag kan berätta för er är att JP gör allt för att förbättra sin situation inom laget och kör på som bara den på isen och fysen.
Precis som jag sa i första frågan så gäller det att bita ihop även om det är mycket svårt. Men kommer chansen måste man vara redo och det är JP då chansen kommer.
 

6 kommentarer:

  1. Jag har oxå frågat mig varför JP inte spelar, det måste finnas någon anledning givetvis, är han verkligen så dålig att han inte platsar eller har det skurit sig mellan honom och tränare Kempe? Är inte JP och Kempe de bästa vänner tycker man att han skulle söka sig bort från KHK.

    SvaraRadera
  2. Den första frågan till Aaro är ju.. jag vet inte något lag som "tackar" sina supportrar/klacken innan match ???

    Det vore ju bättre att supportrarna/klacken hyllade laget i både med & motgång efter matchen....

    SvaraRadera
  3. JP funka ju i Hästen som är ett likvärdigt lag som KHK. En av de bättre backarna dessutom. Tycker Kempe är dålig på att få ut det bästa av spelarna.

    SvaraRadera
  4. Kanske är så att spelarna inte vill ha mer stöd? Att "elda" på ståplatspubliken
    För att få lite extra stöd låter ju inte som en oöverkomlig uppgift,eller?

    SvaraRadera
  5. Ehhh tackar? Allt är väl ett givande och tagande? Ställer spelarna upp på supportrarna, så ställer ju supportrarna upp tillbaka. Svårare än så är det ju inte....

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att "AnonymFeb 10, 2012 11:04 AM" är dålig på att få ut det bästa av inlägget.

    SvaraRadera