tisdag 13 november 2012

Smått och gott!

KHK väljer att ta in Mörrumsbacken Alexander Karlsson som får chansen att visa upp sig under två träningar tisdag-onsdag. Detta beror främst på skadeläget och då är det riktigt bra att kunna utnyttja det samarbete som finns mellan KHK och Mörrum precis som när Jirhage fick chansen för ett tag sedan. Alexander är 22år och hockeyfostrad i Rögle där han gjorde stor succe i deras J20 superelit lag. Efter det började han sin seniorkarriär i Olofström för att till denna säsongen ansluta till Mörrum.

En mycket positiv nyhet är den nybildade Karlskrona Gruppen vilket är en sammansättning av företagare och privatpersoner med den välkände Mikael Blomqvist i spetsen. Tanken är att gruppen ska ge KHK extra ekonomiska muskler för att kunna fortsätta sin satsning och säkra sin position som ett HockeyAllsvenskt lag för lång tid framöver. Det intressanta är den lokala anknytning som denna grupp har och att de vill värna om Karlskrona och ser potentialen KHK har som ett varumärke för att marknadsföra staden och regionen i övriga landet.Gruppen har redan hjälpt till att säkra Rögletrions fortsatta medverkan i laget och sett till att det finns möjligheter till mer satsningar. Läs mer på KHK.se.

Såg gårdagens match mot Troja på deras sektion C plats 13 och det slog mig rätt snabbt hur lik denna sektion var vår egen sektion C där jag sitter i TAK. Medelåldern var kanske 10-15 år äldre men enögheten och psykningarna var minst lika kraftfulla som man är van vid från vår egen sektion C. När sen vår store Magnusson skickade in en Troja spelare i KHKs bås brast det för stora delar av sektionen och Janne Karlsson fick vända sig om och säga några väl valda ord för att lugna pöbeln. Jag bara älskar denna enögdhet och hängivenhet som visas för det egna laget även om jag igår hamnade mitt i grytan av Trojafanatiker. Det blev väl inte bättre av att jag högljutt skrek och applåderade KHKs mål men det bjöd jag så gärna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar