måndag 17 oktober 2011

Topp fem i blekinge!!

Poäng totalt:
  1. Przepiorka OIK 16p, En skyttekung som gör precis vad som förväntas av honom!
  2. Sirbäck KHK 12p, Riktigt överraskande, äntligen verkar det lossna för talangen!
  3. Fahlqvist OIK 12p, Man kan tycka vad man vill om Fahla men poäng gör han!
  4. Fournier OIK 12p, Efter ett mellanår med usla transatlanter har OIK hittat rätt igen!
  5. Brasar Krif 11p, Pucktrollaren levererar oavsett lag eller division!
Som KHKare saknar jag givetvis några egna killar på denna listan. Tänker framförallt på Fimpen, Pöllänen och Ellerstad. De ligger tätt efter de fem ovan och har förhoppningsvis passerat om några omgångar till.

Plus/Minus:
  1. Przepiorka OIK +15, En poängkung som även toppar denna ligan, starkt!
  2. Pettersson OIK +12, En till i transatlantkedjan som ligger i topp!
  3. Pettersson KHK +12, Enda backen bland topp fem!
  4. Fournier OIK +11, Tredjelänken till de två översta, de dominerar verkligen!
  5. Ellerstad KHK +11, Har bara varit inne på ett baklängesmål, starkt!
Närmsta spelare från Krif och Mörrum kommer en bra bit ner och de har endast +6. De tre topplagen OIK-KIK-KHK dominerar som väntat!

Utvisningar:
  1. Åström Mörrum 55min, Något måste de väl vara bäst på!
  2. Bäcklin Krif 39min, Redan i första derbyt såg man potentialen att toppa denna ligan!
  3. Lindarv OIK 36min, OIKs elaking?
  4. Svensson KHK 31min, Ett matchstraff utan att ens slå ett slag, nu ångrar du dig säkert!
  5. Bergman KHK 29min, Att Julle skulle vara med här är en överraskning!
Ingen KHKare bland topp tre, bra eller dåligt får var och en avgöra!

Tekningar:
  1. Wallmark KHK 65,25%, Jag krävde 55% tidigare, grymt bra Marcus!
  2. Fahlqvist OIK 63,82%, Att Fahla är med i denna ligan är en självklarhet!
  3. Sackrison Mörrum 63,08%, Mycket missnöje med denna spelaren men teka verkar han kunna!
  4. Lundström Mörrum 60,49%, Gammal är äldst!
  5. Persson Mörrum 59,32, Tre från goiset bland topp fem!!
Saknar vår egen Niklas Johansson bland dessa fem!



1 kommentar:

  1. Bäcklin fick en tvåa (1 st) på 60 min i första derbyt. Förklara gärna hur du menar.

    SvaraRadera