fredag 7 oktober 2011

En period hockey, resten fredagsmys!

Total dominans av KHK i första perioden. HHC hänger inte med alls och efter 3 min gör KHK 1-0 genom Pöllänen. Efter 7 min är det dax igen. Denna gången är det Sibbe som serverar Söder till 2-0. I slutet av perioden händer nåt riktigt märkligt. Jimmie hamnar i fight men gör allt för att slippa därifrån. Han behåller handskarna på, delar inte ut några slag och vänder sig bort. Ändå ger domaren båda matchstraff, helt horribelt enligt mig!

Efter en mycket bra första period kommer KHK ut och verkar vara nöjda med tillvaron och går inte in för fullt. Detta straffar sig efter ett tag och Helsingborg kan reducera till 1-2. KHK bjuder in Helsingborg i matchen genom att sluta vara aggressiva och gå ner i tempo!

Tredje perioden inleds med fortsatt avvaktande spel men efter 7 min kan Pöllänen göra sitt andra mål för kvällen. Efter detta ökar KHK tempot och skapar några heta chanser. Mitt i KHK pressen kan Helsingborg något turligt åter reducera till 3-2. Helsingborg skapar sedan ett par bra kvitteringschanser men nu är det KHKs tur att sticka upp. 4-2 gör Wallmark med fyra minuter kvar. Detta blir också slutresultatet.

En match som KHK tokdominerar i första perioden för att sedan gå ner i tempo och nästan bjuda HHC på poäng. Nu reder man ut stormen och tar 3 poäng, skönt! På söndag kommer det garanterat att behövas betydligt bättre takter!

Matchens bästa, hela första perioden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar