onsdag 26 oktober 2011

Powerteam Magnus!

När jag såg att Magnus tillsammans med marknadsgruppen dragit igång Powerteam igen blev jag nyfiken på tanken bakom detta och hur Magnus känner för KHK och den uppståndelse som nu har varit. Här nedan får ni svaren på en del av dessa frågor!

Jag älskar Karlskrona som stad i allmänhet, och KHK som hockeylag i synnerhet.
Jag är så uppriktigt stolt för båda, och blir verkligen glad ända in i själen när det händer något positivt som rör dessa parter.
Jag har sagt det tidigare och upprepar det gärna igen:
Vi Karlskroniter är värda idrott på elitnivå, och framförallt då att vårt kära KHK spelar i en division som vi hör hemma i. Det är inte div 1 i varje fall.....

Men som allting annat nuförtiden, och det kanske man kan ha synpunkter kring, så det faktiskt så att mycket handlar om pengar.

Tyvärr...

Så vill vi ha elitidrott här, så får vi vara beredda på att betala. Det är den bistra sanningen.
Eftersom KHK är en ideell förening, förstår jag som företagare att man inte skall satsa pengar man inte har, eller har råd att undvara. Samtidigt förstår verkligen jag som företagare vilken fantastisk marknadsmöjlighet KHK är.

KHK berör som inget annat
KHK engagerar som inget annat

Det är därför som vi startar KHK-Powerteam igen, vi vill helt enkelt ge KHK en möjlighet att ta in en klasspelare som man annars inte skull kunna knyta till sig. Det kostar stora pengar och den risken vill vi företagare ta.

Eller risk och risk, det marknadsvärdet jag anser att ett medlemmskap ger, överstiger vida det pris som varje deltagare betalar.

Om jag säger Alex Brooks och KHK-Powerteam till en Karlskronit, så vet jag att det här sprider en oerhört positiv känsla. Den positiva känslan blir ju givetvis förknippad med respektive företag som medverkar i Powerteamet.

Arbetet drar igång genast, och förra årets deltagare har naturligtvis förtur. Men redan nu står många på kö därefter, helt fantastiskt......
För att kunna bli medlem måste respektive företag redan vara sponsorer till KHK, det är enda grundkravet.

Vi skall också komma ihåg att tidsgränsen ett medlemmskap innefattar, är ett år. Så fjolårets team har det hela 2011.
Nästa team gäller för hela 2012.

Gällande om jag själv skulle vara en sammanhållande kraft i år igen, var jag faktiskt tveksam. Inte för att jag skulle misstro produkten, utan för att någon annan kanske skulle ta över stafettpinnen.
Kanske klubben själva skulle köra det vidare helt i egen regi. Återigen, marknadsvärdet är enormt. Inget snack om saken.

Det som gjorde att jag ändrade mig var just den senaste tidens turbulens.
Att andra lags supportrar hånar oss, att när människor frossar i våra sportsliga misslyckanden det gör mig ont.

Men det tänder också "elden" i mig, känslan av revanschlystnad. Vi ÄR bättre än så här i KHK!

Att vi själva ALLTID skall ha en debatt, kring hur man bäst förvaltar produkten KHK ser jag som en självklarhet. Det är lika självklart att det finns lika många viljor och meningskiljaktligheter, som det finns supportrar hos oss.

Det är ofantligt många.

Att det då uppstår dispyter ser jag bara som positivt. Genom att våga utmana "givna sanningar", att på allvar våga kritisera,att föra konstruktiva samtal och ibland bara spy lite galla. Det gör att det finns ett vitalt intresse, ur vilket det föds drivkraft och framåtanda.
Jag håller inte alltid med alla kring klubben KHK eller dess supportrar. Men jag respekterar att deras kärlek och vilja att klubben skall lyckas är lika stor som min egen. Det ger respekt och förståelse i mina ögon.

Nu har våra konkurrenters supportar redan börjat fila på KHK dödsruna igen, jag vet inte vilket gång i ordningen bara. Man tror nämligen att vi bara är medgångsupportrar som står bakom laget i enbart framgång. Det är fullkomligt fel.
Karlskrona är verkligen Hockeytown. Fråga Alex Brooks om ni inte tror mig......

Genom att som sagt håna oss i olika medier, eller bara frossa i vår olycka, vet dem inte vad de startar.

Så tack alla ni som nu tror det råder fullt kaos, och kanske inbillar sig att KHK är på väg utför:

Vi skickar härmed ett nytt meddelande tillbaka

Ni anar inte så fel ni har
Ni anar inte vilka krafter ni sätter i gungning
KHK kommer alltid tillbaka. Återigen tack för att Ni ger oss bränslet att återigen koppla på en extra motor. TACK!

14 kommentarer:

  1. Underbar läsning, lycka till i ert arbete, vi ser alla fram emot detta.

    SvaraRadera
  2. Jag har en ganska så bra kontakt med Magnus och jag måste bara säga att han är briljant, med Magnus med i säljarbetet tror man återigen på en ljusframtid.

    SvaraRadera
  3. Man kan inte låta bli att småskratta åt det... Magnus säger att alla andra lags supportrar hånar och skattar åt oss!!!??? KHK har förlorat två derbymatcher och man agerar som om det vore panik både i föreningen och bland supportrar!! När khk vinner emot sina derby kollegor då är det fritt fram för khks supportrar att håna dom. Skulle det som den senaste veckan vara tvärtom så är det förjävligt hur dom beter sig ....... Ingen får säga något illa om khk och det är just den här känslan som gör att alla vill slå er!!!

    Vad ska ni nu göra för att ta er ur den enorma "krisen" som det innebär med att ha förlorat två matcher i rad??? Jo tydligen samla in ännu mera pengar som ska läggas på ännu en överbetalt spelare!!!
    Känns som att ni kommer att få höra "bara pengar inget hjärta" ännu mer. Men glöm inte att det är ni företagare som är med och bidrar till det!!!!

    SvaraRadera
  4. Man kan vara avundsjuk, sen kan man vara avundsjuk, jag småskrattar i stället käre anonyme skribent, nu blir vi ju ännu mer taggande, så bara ös på. Tack och bock för ditt eminenta och smarta inlägg.

    SvaraRadera
  5. Hahaha det är onekligen lite kul att läsa såna här saker. Det råder "panik i KHK" och andra lags supportrar är dumma mot oss. Vad göra? Jo vi gör det vi är bäst på, ösa iväg pengar! Det löser allt!
    Om det nu är sån j-vla kris(?) borde man inte göra nånting åt det istället för att samla pengar till ytterliggare en spelare? Borde man inte få ordning på de man har istället?

    SvaraRadera
  6. Snabba er om vi vill till allettan

    SvaraRadera
  7. jag läser många forum och det finns inga som sprider sån dynga som khksupporters, detta uttalande verkar bara vara en bortförklaring till nånting som är VÄLDIGT negativt i khk

    SvaraRadera
  8. "Vi Karlskroniter är värda idrott på elitnivå, och framförallt då att vårt kära KHK spelar i en division som vi hör hemma i. Det är inte div 1 i varje fall....."

    Dörren till Allsvenskan är öppen för alla, om man kan ta sig över tröskeln.
    Jag råder er att ser er om efter en stege...

    SvaraRadera
  9. Det är tur att Blekinge har KHK :) Vad skulle vi göra utan detta fantastiska lag? Du har rätt Magnus, varken Olofström, Mörrum eller Kallinge/Ronneby är värda idrott på elitnivå, bara Karlskrona. haha, detta var det dummaste uttalande jag har hört på bra länge.

    SvaraRadera
  10. Här härskar den riktigt goa Svenska rejäla avundsjukan, hahaha kul för Er!!

    SvaraRadera
  11. Sandlådesnack inklätt i utsvängda egenglorifierade termer och återkommande hänvisningar till en Brooks som man ska fråga när han befinner sig därborta där Atlanten slutar. JISSES!

    SvaraRadera
  12. Är ju sådana här uttalanden som får er att bli hånade. Ni kommer resa er igen, men problemet tror inte jag ligger på isen utan på er ledning och framtoning. Testa att vara ödmjuka och inte pissa på alla andra lag. Jag vet att ni har de bästa förutsättningarna och resurserna , men man behöver ju inte tala om det hela tiden för då njuter ju folk ännu mer av era "misslyckanden". Lycka till framöver.// SteelersFan

    SvaraRadera
  13. Om jag som inte är KHK supporter analysera KHK:s situation. Tror jag inte på att värva ännu mera är något som höjer KHK på längre sikt, möjligtvis under en kortare period.

    Man måste hitta orsaken till varför inte dagens lag inte producerar som alla har räknat med. Ni har enligt mig Div 1 bästa trupp framför allt offensivt, möjligtvis skulle jag som KHK:are vilja har en riktig stor, tung och defensiv back som håller rent framför egen kasse.

    Så nya värvningar kanske löser problemet på kort sikt, men inte på lång sikt. Men till Allettan kommer ni att gå uta några problem

    SvaraRadera
  14. Det är väll klart att residensstaden ska ha ett hockeylag i allsvenskan, missunnar ni oss det?

    SvaraRadera