torsdag 20 oktober 2011

Eftersnack med Fimpen!

Hej Fimpen!

Det kändes lite tyngre att stiga upp idag!
Ja det var riktigt tungt!!!

Jag saknade ordentliga uppspel, det blev mycket dumpa och jaga?
Ja helt rätt, samtidigt stängde de mittzonen bra, men tycker ändå vi borde kunna bättre. 

Spelkvaliten skiftade återigen väldigt mycket under matchen.
Ja det börjar bli en vana nu tyvärr, visste jag varför hade jag ändrat på det direkt. Känns som vi kommer in i någon bekvämlighets zon. Se bara efter att de gör 2-2, helt plötsligt har vi två växlar till att lägga i. 
Vet inte varför vi inte får till det jobbet direkt, behövs mer desperation, från mig själv med.

Trots en ordentlig press i sista perioden ville inte pucken in.
Nej, vi borde satt något av alla de lägena. 

Efter 11 matcher är det fortfarande väldigt svajigt spel under matcherna. Vad behövs för att det ska bli stabilare spel?
Som jag ser det är vi inte riktigt trygga i försvarszon. Varför vet jag inte, vi jobbar mycket på det på träningarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar