måndag 14 november 2011

Eftersnack med Fimpen!

Hej Fimpen!

Ytterligare en tung derbyförlust, är det bara tillfälligheterna som avgör?
Ja, tycker att det snart är vår tur att få lite medstuds, men man får väl vad man är förtjänt av antar jag. 
Måste jobba ännu hårdare nästa gång. Visst är det tillfälligheter, det är två jämna lag, vi hade kunnat få 2-0 istället för att det blir 1-1.

Första perioden såg riktigt lovande ut men sen verkade spelet bli stressigt och slarvigt framförallt i egen zon?
Ja, det är väl en bra sammanfattning. Det är väl lite så det varit hela tiden. 

Jag tycker vi har ett för bra matriel för att oftast bara dumpa och jaga.  Vad behövs för att vi ska hitta bättre spelvägar in i anfallszon?
Problemet som jag ser är att vi oftast får spela upp mot ett samlat försvar, det är inte ofta vi har snabba spelvändningar. 
I dagens hockey är det inte ofta man kan driva in pucken i anfallszon när man möter ett samlat försvar. 
Det är samarbetet mellan backar och forwards som måste gå snabbare. 

Nu bryter vi ihop och kommer igen till nästa match!
Ja verkligen, fortsätter vi jobba som vi gör kommer vi att slå alla topp lagen också.

8 kommentarer:

  1. Tycker svaren är likadan gång efter annan. Precis som en skiva som hakat upp dig.. man lyssnar knappt längre...

    tomma ord?

    SvaraRadera
  2. Haha detta har man hört till leda, samma kommentarer gång efter gång, det kvittar vilken spelare som intervjuas så låter det likadant. Kopiera och klistra in. det finns snabbkommando på datorn.

    SvaraRadera
  3. Själv är jag mycket tacksam över allt material på denna bloggen, hade jag inte gillat det hade jag heller inte läst, för det bestämmer jag själv om jag vill eller inte!

    Tack för en mycket bra blogg!

    /nöjd läsare

    SvaraRadera
  4. Vad fan ska han säga då??

    SvaraRadera
  5. Har inte OIK några egna bloggar?

    SvaraRadera
  6. kommentar till inlägg 14 november 2011 13:03
    Vill bara säga att jag är khk:are och inget annat. Jag är riktigt trött på dessa kommentarer hela tiden.

    SvaraRadera
  7. Så här fungerar KHK just nu?

    Man har sådan falsk tilltro till Timo i kassen längst bak att man tar för givet att han fixar ALLA skott. Varför skall "jag" då åka hem i varje byte?? Det är mycket roligare med anfallsishockey!

    Nej, in med Baston i någon match nu när allettan i stort är säkrad. Han har inte fått stå i en enda seriematch ännu. Skrämmande!! Och det fina att utespelarna får sig en ny tanke - vi kanske måste jobba hemåt när vi måste.

    SvaraRadera
  8. Varför ändrar inte KHK på sitt spelsätt?? Alltid ska pucken dumpas ner till sarghörnorna och sedan ska det dit och bökas, varför inte gå direkt på mål, få in mer folk som kan störa och skymma målis? Det spelar ju ingen roll om målen blir snygga eller om det blir snygga dragningar, huvudsaken är ju att den förbannade pucken hamnar fler gånger i motståndarlagets kasse än i egen under 60 min.. Hör ofta på läktaren, " Fan nu fick dom ett skitmål till" Ja kära vänner, dom målen räknas dom med..

    Mvh En med åsikter..

    SvaraRadera