lördag 13 augusti 2011

Storebror Söder!

Hej Fredrik!
Hur har sommaren varit?
Jo tack den har varit bra. Har jobbat nästan hela tiden, så det har varit full fart för det mesta.

Hur känns det när sommaren är över och skridskorna snöras på?
Det är alltid kul att gå på is, det är ju det man tränar hela sommaren för, så det känns bra. Sen var det ju lite ringrostigt och ont i fötterna i början, men det börjar sätta sig mer och mer.

Efter en utflykt till Tranås är du tillbaka i SIK igen. Inget lag i F serien som lockade?
Jo då det är klart, då jag tycker F serien är lite roligare faktiskt. (vi spelade ju i den med SIK för 3 år sedan och det var kul med lite andra lag). Men nu blir det ju en hel del nya lag i E serien också så det är kul. Sen så är också det riktigt kul att va tillbaka i SIK. Det känns bra :)

SIK blev 5a i allettan förra året. Vad har ni för målsättning i år?
Det är givetvis att ta oss vidare från allettan. Jag va ju med och spelade play-off med Tranås (mot KHK) och det var verkligen roligt. Kul med den slutspelskänslan, och det hoppas jag få uppleva med SIK i år också.

Har du några egna målsättningar för kommande säsong?
Det är att bidra med så mycket jag kan till laget och utvecklas på alla plan (lite klyschigt). Jag har jobbat endel på lite olika grejer i sommar som man vill se att man har gått framåt på.

Blir det du eller brorsan som går längst i år?
Det måste jag givetvis säga att det blir jag :)

Varför har ni båda nr19?
Jag har haft 19 i stort sett hela tiden jag spelat hockey. Det är lite av ett turnummer för mig och min största förebild, Steve Yzerman, hade ju det. Lillebror började nog spela med det först i juniorena, efter hans stora idol, hans storebror :) och sen när vi båda va i A-laget så var det ju ingen tvekan vem som skulle ha det. Sen när han kom till KHK va det ledigt och tog tillbaka det igen :)

Slutligen, har du lika sköna dansmoves som lillebror?
Hehe. Nej där ligger jag lite efter kan jag tänka mig :)

Tack för intervjun och lycka till i vinter!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar