onsdag 3 augusti 2011

Carl-Johan Svensson, spelaren med stort hjärta!

Här kommer en liten intervju med föredetta KHK spelaren och numera IKOs Carl-Johan Svensson!

Hej Carl-Johan!
Hallå!

Hur är det i sommarvärmen?
Allt är bara bra. Har precis gått på is och det känns hur kul som helst. Men givetvis skulle det bästa vädret komma då, brukar vara så:)

När gick ni på is?
Vi gick på is i måndags. Vi gjorde ett förmiddagspass och så tränade vi även ett på kvällen. Givetvis roligt och laget känns spännande.

Förutom en säsong i KHK så har du varit Grästorp trogen fram till nu. Vad fick dig att ta steget till IKO?
Säsongen i Karlskrona var ett fantastiskt år men tyvärr tog ju den tiden slut pga tråkigheter inom familjen. Men allt är bra hemma igen och efter två ytterligare säsonger i Grästorp som gick helt ok kände jag att jag ville testa mina kunskaper och se om jag kan bli en bättre ishockeyspelare och då kändes IK Oskarshamn helt rätt.

Var det många klubbar som slogs om din namnteckning?
Det fanns en del klubbar med i bilden men från första gången jag pratade med IK kändes det bara helt rätt.

Du gjorde fantastiska 58 poäng på 37 matcher i div1 förra säsongen. Vad har du för förväntningar och egna målsättningar för din första säsong i allsvenskan?
Jag tror och hoppas jag har kvalitéer för Allsvenskt spel. Känner att jag vill ge mig själv tålamod att växa in i den nya rollen här i Oskarshamn. Givetvis är ju målsättningen att ta plats och få spela en offensiv roll som kanske är min bästa sida. Men jag ska göra allt för det så får vi se hur långt det räcker.

Den 10 augusti skrinnar du återigen in på arenans is. Du är saknad av många KHK supportrar. Vad har du för minnen från tiden i KHK?
Det ska bli oerhört roligt att spela i Telenor igen. Karlskrona har ett riktigt bra lag och jag tror det kommer bli en bra match. Jag har bara bra minnen från KHK, absolut inget att klaga på.

Ska vi bestämma att om KHK går upp i AS till nästa säsong så spelar du för oss?
Hehe, jag har ett tvåårs kontrakt kontrakt här i Oskarshamn så kanske blir svårt. Men absolut så tror jag på att Karlskrona kan ta klivet upp iår och då får vi mötas istället!:)

Stort tack för intervjun och lycka till i vinter!
Tack ska du ha och lycka till själv! /Carl-Johan

1 kommentar:

  1. Önskar dig all lycka i allsvenskan! Du är alltid välkommen tillbaka Svensson :)

    SvaraRadera