fredag 19 augusti 2011

Copenhagen hockey/Hvidovre

Min kunskap om dansk hockey är rätt begränsad. Nu ska KHK inom en kort tid möta två danska lag och därför tog jag kontakt med Copenhagen Hockeys huvudtränare Morten Hagen!

Visa PastedGra...tiff i bildspel

Hej Mårten!

Säger man CPH eller är det fortfarande ok att säga Hvidovre?
Fra nu af hedder vi Copenhagen Hockey. Det er et elitesamarbejde mellem 3 klubber, hvoraf den ene er Hvidovre.

Beskriv för oss som inte är så insatta i dansk hockey vilken klass lagen och spelarna håller i er liga?
Holdene i den danske liga holder ganske høj klasse. Der er ca 5-7 importspillere pr. hold. Jeg vil tro at de bedste danske hold ville være i den bedre halvdel hvis de spillede med i Allsvenskan.

Danmark är mest kännt för fotboll och handboll. Är det svårt att locka publik och sponsorer inom hockeyn?
I Københavns området er det ikke nemt at lokke tilskuere og sponsorer, fordi der er mange sportsklubber der kæmper om de samme penge og de samme tilskuere.
Men den generelle tendens i dansk hockey er opadgående på sponsor og tilskuersiden.

Förra året åkte ni ut i kvartsfinal, vad är eran målsättning för denna säsongen?
Målet med den kommende sæson er først og fremmest at komme til slutspillet. Når vi kommer dertil skal vi sætte os nye mål.

Vilken typ av hockey spelar ni?
Nu er det jo en af sæsonens første træningskampe for os, så det er ikke sikkert at den måde vi gerne vil spille på, bliver tydelig i disse kampe.
Men min filosofi er at vi skal spille meget disciplineret hockey. Når modstanderen har pucken skal vi arbejde tæt sammen alle 5 mand uanset om vi forechecker eller spiller styrspil.
Når vi så erobre pucken skal vi meget hurtigt omstille os til angreb og spille meget direkte.

Är det några speciella spelare vi ska hålla koll på när vi möts?
Jeg tror vores 2 nordamerikanske forwards AJ Gale (19) og RG Flath (20) kommer til at skille sig ud. Der udover tror jeg også at der vil komme noget offensivt power fra Nicklas Carlsen (71) og Martin Nielsen (49)


Vad vet du om KHK och svensk hockey?
Jeg ved ikke så meget om Karlskrona, andet end at de har et fantastisk publikum. Dem håber jeg vi kommer til at se og høre selvom det kun er en træningskamp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar