söndag 21 augusti 2011

Matchrapport Nybro-KHK 2-3

Mikael Johansson Nybro IF – Karlskrona HK
Vinst för KHK i matchen mot Nybro med 3-2 och vinst i cupen vilket är bra, att vinna är aldrig fel.

KHK möter ett ”nytt” Nybro som känns rivigt och offensivt och man kör på inspiration så det gäller nog för Nybroiterna att komma upp på max varje dag i veckan för annars så känns man inte riktigt på samma nivå som föregående säsong.

KHK gör en helt OK match och dagens stora glädjeämne är helt klart Jon Baston som fick visa att han är en målvakt att räkna med, han gör många riktigt bra räddningar och jag tror att Sportchefen Tobbe Karlsson är riktigt nöjd med Jons insats för det var viktigt att få repliken från Jon ”jag finns här och jag är redo att göra bra matcher när jag får chansen”, skall bli roligt att följa hur Ankan kan utveckla hans talang.

Kort från matchen

Det känns som om KHK hela tiden ligger lite före och är lite bättre men Nybro är på inget sätt ofarliga, man går ”all in” i alla lägen och visar ett härligt go men KHK känns stabila och har bra koll på matchen.

Ruiz som verkligen jobbar stenhårt och går hela tiden på mål och får utdelning idag genom att göra två mål på returer men samtidigt känns Ruiz mer och mer viktig i laget genom sitt kopiösa jobbande match efter match.

Visst Nybro får press på oss under vissa stunder i matchen och man vill se lite mer rejäla tag i defensiven men som helhet gör KHK en godkänd match.

Speakern som gav en annan gåshud då jag upptäckte vem han var (han var domare på 80-talet och vi var inte kompisar) sa hela tiden i en reklamslogan att det viktigaste är inte att vinna utan att återvinna, själv kan jag tycka att det är viktigare att vinna åter o åter igen.

Over and out. /Micke

P.s Såg bröderna Westerholm i Redhawks leka med Växjö Lakers välbetalda elitseriespelare, sådant är inte bara roligt och befriande utan helt enkelt underbart. D.s
för 6 timmar sedan

1 kommentar:

  1. Värt att notera varför Khk ligger före hela tiden är att Nif glorde en riktig bjudning på första målet efter 1 min spelad ,sen har man 6 man på banan 3 gg varav 2 gg i 3de perioden .Nif jobbade inte mot ett bra lag man jobbade mot sig själva åxå denna match.

    SvaraRadera