onsdag 17 augusti 2011

Inför KHK-KIK med Jens S.

Hej Jens!
Nu är sommaren över och det är dax för hockey igen, hur känns det?
Det är riktigt kul att vara på isen igen men man känner sig som en nybörjare så här i början. Det brukar ta några veckor innan man kommer in i det på riktigt igen. Men som sagt så är det skönt att vara på is.

Ni har spelat en match, vinst mot Helsingborg med 4-2. De gav er ett rejält motstånd enligt er matchrapport?
Ja vi mötte HHC i fredags, vi vann väl rättvist till slut. Matchen i sig var väl ganska jämn sen om det var de som gjorde en bra match eller det var vi som var dåliga låter jag vara osagt. Sen var det ju första matchen för säsongen och då är det svårt att dra några större slutsatser.

På onsdag väntar den första av tre!! träningsmatcher mot KHK. Inga problem med motivationen i dessa matcherna väl? (En rättelse, KHK-KIK möts bara 2ggr under försäsongen)
Jaså vi ska mötas tre gånger på försäsongen? Då blir det ju så att vi förhoppningsvis möts några gånger denna säsongen. Jag tycker inte det är något speciellt att möta Karlskrona, alla matcher man spelar är unika. Det gäller att ha motivation alltid annars går det inte så bra. Sen tror jag nog mer det är ni som bor, spelar och hejar på karlskrona som tror det är speciellt att möta Karlskrona. Men det brukar vara bra och roliga matcher när vi möter Karlskrona.

På förhand är detta matcher mellan två förmodade topplag i serien. Även om det bara är träningsmatch hur viktigt är det att visa vem som bestämmer inför serien?
Ja det stämmer väl att båda lagen siktar högt med all rätt. Båda lagen har på pappret riktigt starka lag. Jag tror nog att båda lagen vill vinna matchen, man vill väl alltid vinna matcher den dagen man inte känner så är det nog dags att lägga upp skridskorna på hyllan. Sen om det har någon betydelse inför hur det kommer gå i serien det tror jag inte. Men att båda lagen vill vinna det är jag helt övertygad om. Sen har ju Karlskrona två raka förluster i helgen så de vill säkert visa sina fans från sin bästa sida men vi ska i alla fall försöka ge er en match sen hur det går får vi se.

Välkommen till arenan på onsdag. Kan nästan lova dig att du får ditt vanliga kära välkomnande av KHK publiken;)!
Tackar för inbjudan ska bli kul att spela match. Jag tycker inte det brukar vara så farligt i Karlskrona, tycker bara det är kul om publiken är engagerad, bara det inte blir för låg nivå på skrikandet så tycker jag det är OK.

2 kommentarer:

  1. KHK möter KIK 2 gånger på försäsongen.

    SvaraRadera
  2. Det stämmer och jag har också lagt till en rättelse!

    SvaraRadera