tisdag 9 augusti 2011

Sacke höjer temperaturen!

Sacke är bl.a en starkt drivande kraft för Mörrums insamlingar till supporterspelaren Lax 2011. Här kommer en intervju som andas framtidstro!

Vad har du för förväntningar på säsongen?
Först och främst ska vi vara med i kampen om en Allettan-plats. Sen för första gången har han fått vara skadefri så nu hoppas alla vi goisare att Marcus Niemi tar det där steget som han har i sig.

Är du nöjd med era nyförvärv?
Jag är väldigt nöjd med årets nyförvärv och det här kommer att bli en högintressant säsong för vår del. Vi är bättre på alla positioner, har ett jämnare lag och ni kommer att få kämpa ordentligt för att besegra oss.

Vem blir årets utropstecken i Mörrum?
Här kan jag namedroppa många spelare som jag tror på men den spelaren som jag sätter främst isf är Carl Ackered som vi har värvat från Djurgårdens J20. Sen sticker jag ut hakan och flaggar för en nytänd Johan Hedman. Han ser både bättre tränad ut och framför allt än mer harmonisk. Kör över alla belackare Johan!

Är det någon lagdel som behöver förstärkas ytterligare?
Ett lag kan alltid förbättras men vi kan inte få allt med vår lönebudget. Jag är väldigt nöjd med en trupp vi har, men om vi ska sakna något så är det väl den store resen på backlinjen. Här gäller det att Björn Andersson och Sebastian Nilsson tar ett rejält kliv framåt för att vi inte ska väga för lätt, men jag tror benhårt på att vår defensiv kommer att vara minst två snäpp bättre än förra året.

Tar ni er till allettan i år?
Ja, det gör vi. Mörrum kommer att bli ett mycket sevärt lag iår och vi kommer att vara med i kampen.

Ni har en trogen publik på 8-900. Har ni några saker på gång för att öka tillstömningen till jössa?
När det gäller arrangemanget vid matcherna har jag hört om några få små förbättringar vid "introt", men inget anmärkningsvärt. En ny fräsch hemsida som sen drivs av en engagerad webbgrupp är ett rejält kliv i rätt riktning och kommer att bidra till ett ökat intresse. Riktigt kul att lite nytt folk ansluter och vill dra sitt strå till stacken. Nu gäller det att skapa lite intresse och få en framgångsvåg så att vi får lite mer hauss här i väst efter alla jobbiga år. Vi goisare förtjänar det!

Vilket är det hetaste derbyt för din del?
Jag är väl lite av en nostalgiker så i min värld är det fortfarande Tingsryd. Det är något speciellt att möta tigrarna och för mig sitter våra möten fortfarande i minnet. Vi blev förnedrade så många gånger och de körde ju bevisligen inte med helt ärliga metoder.
Annars i serien så är KHK givna favoriter till seriesegern och visst tycker vi i väst att ni är tokiga därborta i blåshålet, men själv bubblar det upp mycket mer känslor när Olofström kommer på tal. Det blev något alldeles extra när gamla goisare (David Nilsson, Jocke Svärdh, Andreas Svensson, Fredrik Berglind, Niklas Magnusson, Hampuz Klozz) lämnade moderskeppet och tvålade till oss under några tuffa år.
Sen måste man ju säga att deras slogan 'Blekinges Stolthet' tillhör allt annat Olofström! Mörrum är utom all tvivel det bästa blekingelaget genom tiderna och KHK är bäst just nu. Olofström får allt se upp så att vi inte passerar dem redan iår ;)

Stort tack för intervjun Sacke!

5 kommentarer:

  1. Håller med. OIK's backsida är ihålig

    SvaraRadera
  2. Steelers slår Mörrum alla dagar i veckan!

    SvaraRadera
  3. Jäklar i min lilla låda, det kommer bli en rolig säsong! Varmt välkomna till stålhallen allihopa! :D

    SvaraRadera
  4. Sacke som annars framstår som seriös gör, i mina ögon, en riktig groda genom att återigen, efter såhär många år, lipa över Tingsryd.

    Påstår han dessutom att det var så under hela tiden för det svenska rekordet?

    SvaraRadera
  5. Rivalitet skapas genom att man möts många gånger och att det skapas historier med två sidor av myntet beroende vilket lag man själv håller på.

    Berättade ovanstående för att förklara varför Tingsryd sitter djupast inom mig. Jag begär varken att ni ska förstå eller hålla med mig.

    Cheers!

    SvaraRadera