måndag 22 augusti 2011

Marcus Wallmark

Här kommer en liten intervju med ett av de hetaste nyförvärven!

Hej Marcus!
Tjena!!

Nu har du bott i Karlskrona ett tag, hur trivs du?
Trivs väldigt bra, sköna killar i laget och en fin stad.
 
Vad gjorde att du hamnade i KHK?
Khk satsar hårt och vill uppåt så de kändes som en bra lösning för mig.

Du kommer från Skellefteås J20 där du var Kapten senaste säsongen. Vad är största skillnaden på J20 och seniorhockey?
Stämmer bra de, svårt att säga redan men jag tycker de är ett högre tempo i j20hockeyn
medans de kanske är mer taktik i div 1 men som sagt svårt att svara på den redan.

Vilka är dina främsta styrkor som hockeyspelare? 
Offensiven är väl största styrkan och ska väl försöka bidra med så mycket poäng jag kan, samtidigt
som jag ska göra mitt bästa i defensiven.

Vilken rivstart du har gjort, 2+3 på 6 matcher.
Haha, alltid kul att göra poäng så får väl hoppas de fortsätter så.
 
Jag har utnämnt dig till årets utropstecken i KHK. Blir inga problem med det väl?
Jag ska göra mitt bästa i varje match och sen får vi väl se efter säsongen vad du säger.

Du är en duktig tekare. Är det nåt man kan träna fram eller finns det bara där?
Självklart kan man träna på tekningar men man måste ju ha lite känsla också så de är väl en blandning.

Vad har du för förväntningar på din första seniorsäsong?
Mitt mål är att utvecklas som spelare och försöka bidra med så mycket jag kan.
 
Lycka till i vinter!
Tack tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar