lördag 20 augusti 2011

Matchrapport KHK-Fredrikshavn 1-0

Här kommer en rapport från Mikael Johansson.

Karlskrona HK - Fredrikshamn
Vi börjar med den traditionella återkopplingen med tre positiva saker och en sak att jobba med.

Positivt NR 1
Timo Leinonen var tillbaks i målet så som vi är vana att se honom, Timo var riktigt stabil matchen igenom.

Positivt NR 2Kempe förfogar över ett riktigt bra Div 1 lag där man inte är beroende av en specifik spelare eller femma utan man kan trumma på med hela laget.

Positivt NR 3
Karlskrona ser rappa ut och här har nog Kempes utstakade väg att träna mer än alla andra och på rätt sätt börjat att betala sig, det märks att KHK modell 2011/2012 är ett riktigt vältränat gäng.

Att ta tag i
Myntet har två sidor så man kan antingen säga att motståndarmålvakten var riktigt bra eller lite som jag ser det efter denna match, Fredrikshamns målvakt var riktigt bra mitt i magen. Det märks att den där riktiga skärpan i avsluten inte finns där.. Detta handlar om hunger och vara beredd att gör det som krävs oavsett vad det kostar och den inställningen infinner sig säkert när det är dags att spela om poäng.
Kort om matchenMatchen börjar så som vi nu vant oss att se Karlskrona Hk spela med bra fart, bra jobb över hela banan och ett kraftigt spelövertag. Fredrikshamn är på intet sätt ofarliga i sina attacker men det känns stabilt och KHK trummar på i sitt spel utan att lyckas sätta dit den. I slutet av andra perioden hettar det till lite och Karlskrona får börja spela tredje perioden fem mot tre under 2 minuter och skall någon spräcka nollan för kvällen så är det självklart Mikael Aaro som om jag inte är felunderrättad sätter sin första balja på två säsonger på ett riktigt snyggt direktskott.
I slutet av tredje perioden så får Fredrikshamn spela i numerärt överläge men KHK spelarna reder ut situationen och man tar en seger vilket inte känns oviktigt efter tre raka förluster.

Skall man ta fram någon speciell spelare blir det svårt för jag tycker många gjorde en bra insats men jag måste nämna Jimmie Svensson och jag gör det kanske inte enbart för dagens insats utan jag tycker han genomgående visat en form och inställning så här tidigt på säsongen som jag inte sett tidigare. Tänk när det sedan är på riktigt och Jimmie blir tjurig på riktigt ja då kommer det bli roligt att vara KHK supporter. Självklart finns det saker att jobba på men det är ju några dagar till serien startar så det är väl som det ska
Over and out /Micke

4 kommentarer:

  1. Angående Jimmie så håller jag alls inte med utan tycker han har sett ovanligt blek ut sedan matchen mot IKO där han var bra! Tycker mest han åker runt och glider och är för tillfället den svagaste länken i en stark kedja. Ex. mot KIK så gör Jens S det rätta och går in och väcker laget med en fight och Ruiz blir den som får stå upp för KHK. Det borde vara någon helt annan och helst mannen med C på bröstet som visar vägen. I båset är det tyst och prestationsångesten verkar tynga. Kom igen Jimma, det är dags att vakna nu - be our Captain, oh Captain!!

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet pålle. Jimmie har sett extremt bra ut och kommer bara bli bättre. Kul också att Aaro fick göra mål. :)

    SvaraRadera
  3. Det är Mikael "Bävern" Johansson som skrivit rapporten då jag inte var på plats!

    SvaraRadera
  4. Då har Bävern varit väldigt snäll mot mannen med "C" på bröstet kan jag säga. . . "slå han i huvvet med klubban Jimma"

    SvaraRadera