måndag 17 december 2012

Obotlig optimist!

Jag har svårt att förlika mig med tanken att vi ska ge upp, hissa vit flagg, lägga oss platt och endast invänta kvalserien som börjar om nästan tre månader, det är så långt ifrån allt jag uppfostrats till. Ändå är det just dessa rader som dyker upp på diverse forum och även här i kommentarerna. Jag har fått lära mig att aldrig ge upp, att kämpa till slutet och att inget är omöjligt och det är så jag fungerar och därför fortsätter jag att tro, hoppas och visa min kärlek över laget och klubben KHK!

I de mest jobbiga situationer går det att hitta ljusglimtar och nu tror och hoppas jag att det stundar just ljusare tider. Flera spelare är tillbaka från skador och sjukdomar. Laget har fått en lugn vecka där Janne kunnat gnugga detaljer och de nya spelarna fått viktig träning med laget toppat med en taggad Jens Svensson. Tittar vi sen på det närmsta spelschemat så hittar jag många möjligheter.

Vi möter Asplöven, Tingsryd, Almtuna och Troja innan nyår och tre av dessa hemma i Arenan. Asplöven var vi en fladderpuck från att ta poäng mot hemma. Almtuna har vi två vinster mot. Troja har klarat sig med blotta förskräckelsen och Taif ska vi bara ta. Därför ser jag inte 12 raka poäng som en omöjlighet utan som en stor möjlighet.

Samtidigt låter det inte helt otroligt att Taif förlorar mot Malmö samt att Almtuna åker på stryk mot Örebro och Asplöven borta.

För den obotlige optimisten dvs jag känns detta fullt möjligt och då skulle vi kunna fira nyår med denna tabellen.

Taif 31
Almtuna 28
KHK 27p


Så låt oss fylla Arenan imorgon, på med ert fighting face så visar vi alla att det går!

Bloggkampen!
Efter förlusten mot Örebro rök Jeppe direkt och efter förlusten mot Malmö försvann Fredde och Sune. Med fyra raka står jag som vinnare, tillsammans med alla KHKare!
Fredde 15p, ute!
Kurre 6p (fegis!)
Bävern 11p
Jeppe 18p, ute!
Sune 13p, ute!
Per 9p
Pålle 12p

1 kommentar:

  1. Resultaten går inte med oss precis, hur ska vi då fixa detta? Förstår ni inte att allt måste gå vår väg. Snälla var lite realistiska

    SvaraRadera