fredag 7 december 2012

Dä går allri!

Uttrycket i rubriken placerade sig på första plats i NerikesAllehandas omröstning om det 100 bästa Örebrouttryck. Där vi sen länge har putsat bort och vänt på 80 talets negativa pillemausaruttryck toppar alltså fortfarande, dä går allri, en Örebroares vardag och det är just detta jag hoppas visar sig i kvällens match.

Vi ger aldrig upp och vet att allt är möjligt, låt oss visa de ikväll. Målet är gigantiskt och nätet väntar bara på att få påhälsning av den lilla svarta gummitrissan. Nu ska pucken bara in bakom Örebromålvakten hur det än går till och hur det än ser ut.

Jag vill se hur Jimmie med beslutsamhet trycker in både puck och målvakt i nät.

Jag vill se hur Höglund avfyrar stora kanonen som får nätet att forma en utsträckt strut.

Jag vill se hur Fimpen underst i spelarhögen framför mål retfullt petar pucken precis över mållinjen.

Jag vill se Bergström på kamikazevis störta på mål för att trycka in returen från en skakig Örebromålvakt.

Jag vill se Linder skicka in ett höstlöv i nät.

Jag vill se Butler servera ett direktskott i krysset.

Jag vill att alla KHK spelarna ser de stora luckorna där pucken ska in i nät.

Jag vill se massor av KHK MÅL!

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar