onsdag 5 december 2012

Inte ens nära!

De förhoppningar man hade om att kunna störa Leksand kom fort på skam då det rätt snabbt visade sig att Leksand var ett par nummer för stora idag. Visst vi möter serieledarna borta men jag hade förväntat mig ett betydligt hungrigare KHK. Leksand gör i ärlighetens namn ingen bra match men de gör vad som förväntas av dem när toppen möter botten. KHKs spel hackade lika mycket som min uppkoppling på S24 och även om min sändning flöt på bättre och bättre så var det inget som smittade av sig på vårt spel.

Innan matchen tog jag upp problemet med att göra mål och nu har vi spelat 7 perioder, 140 minuter utan att göra ett enda mål. Då kvittar det hur bra vår defensiv är! Här har Calle nåt att jobba med och är tanken att vi ska göra allt för att undvika kvalserien så måste nåt hända omgående.

4-0 blev slutresultatet.

Så nu är det bara att bryta ihop och komma igen, glömma denna skitmatch och tagga om inför fredagens bortamöte mot Örebro!

2 kommentarer:

  1. Det lär ju inte se bättre ut mot örebro. Faktum är att vi inte hänger med dom stora lagen överhuvudtaget. Det måste in 3 st forwads av mycket bra klass, jag har svårt att se att det helt plötsligt löser sig även om Elofsson o Tomi kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Elofsson hade sin storhetstid för flera år sedan i Allsvenskan med Nybro. Den storhetstiden är sedan länge förbi.

    SvaraRadera