söndag 8 april 2012

Slutar på topp!

Vilket sanslöst år vi kan lägga till handlingarna. Från totalt uträknade till avancemang till HockeyAllsvenskan. Ska jag vara ärlig så har jag inte fattat det riktigt än. Troligen tar det till när vi i höst ställs mot helt nya lag.

Nu väntar helt nya utmaningar för både klubben och supportrar. För nästa år kommer vi inte vara favoriter, vi kanske får slåss för att hålla oss kvar och det är då vi måste kunna visa att vi kan fortsätta att fylla läktarna. Hur resan än slutar kommer ni alltid hitta mig på c-sektionen rad7 plats22 vilken division det än handlar om.

Till övriga Blekingelag vill jag säga att vi kommer hålla den blekingska fanan högt när våra spelare kommer leka som laxar, spela hockey with heart, alltid oavsett, För det är vi som är KHK, allt annat är skitsnack PUNKT!

Och med dessa enkla rader vill jag tacka alla läsare för att ni har varit intresserade av vad jag skrivit. Stort tack till alla som ställt upp på intervjuer, framförallt Aaro och Fimpen. Tack laget och klubben för ett makalöst år. Nu stänger jag bloggen och tar sommarlov. Tiden räcker helt enkelt inte till, tråkigt men sant! Man ska sluta på topp!

Ha nu en fantastisk sommar alla härliga KHKare så syns vi i arenan i augusti igen!

PS. ni kan hitta mig på en helt annan blogg med helt annorlunda innehåll här Bradrag.se eller följ mig på twitter under namnet @KHKHockey DS.

22 kommentarer:

  1. Bara sommarlov hoppas jag, så ses vi HÄR och i allsvenskan i höst igen!

    SvaraRadera
  2. Tack Pålle för denna sesongen och jag hoppas du kommer tillbaka till hösten med denna eminenta blogg. Ha en riktigt GOOO sommar till dig och familjen om vi inte ses.

    PS:
    Klart jag följer er på bra drag =).

    SvaraRadera
  3. Simma lugnt o tack för en bra blogg.

    SvaraRadera
  4. Tack för en underbar blogg pålle, hoppas som de andra att du bara tar sommarlov, för denna bloggen klarar man sig inte utan! :)

    SvaraRadera
  5. Du är suverän Pålle! Din blogg är den jag besöker mest! Ha en fin sommar så ser vi alla fram emot att läsa ditt nästa inlägg!

    SvaraRadera
  6. Tack för all intressant läsning, Micke! Hoppas att du gör comeback någon gång i framtiden.

    Sedan så tycker jag det är fel att skriva "slutar på topp", för Elitserien kommer ju KHK ta sig till förr eller senare med allt vad det innebär... :)

    SvaraRadera
  7. TACK! Har alltid varit intressant att läsa det du skriver, sakligt och bra! Synd du stänger ner redan nu. Hade hoppats få lite rykten och förhandsinfo från dig angående kommande säsong, nya spelare och så.
    Hoppas du återkommer till första säsongen i allsvenskan!!

    FÖR DET ÄR VI SOM ÄR KHK!

    SvaraRadera
  8. En första tanke som slår mig är; Nu är allt över, det bara tvärdog; Hockeyn slut, bloggen slut, vad gör jag nu? Inget att se fram emot nästa dag. Vilken hemsida går jag in på nu för att kunna följa mitt lag, hur länge måste jag vänta nu innan ishockeysnacket är igång igen? Kollar varje dag av ren vana KHK:s hemsida- men inget nytt. Känner nästan lite abstinens- det måste finnas en fortsättning, eller ska jag behöva vänta till hösten innan snacket är igång igen. Hjälp mig att överleva sommaren. Är jag ensam att känna så här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara hålla med! Alla har tagit ett (välförtjänt) sommarlov. Men vi som fortfarande törstar efter nyheter då!!! Pålle tänker sluta, Stålnacke skriver bara om Div.1. Det känns nästan som man mister några kära vänner nu när det tar slut. F-n, det skulle ju vara roligt att gå upp till AS! Tack Pålle för en eminent blogg och hoppas verkligen du orkar återkomma till hösten.

      Radera
    2. Annandagen blev en dag med motion förlagd till Rosenholm. Sneglade mot arenan, undrar om isen ligger kvar? Tog en sväng på vägen och noterade två bilar med förare som för mig är bekanta vid KHK:s hemamatcher. Var dom där för att kolla att säsongen verkligen är slut eller....?
      Nu blir det sommar med sol och sen blir det höst.
      gör som Pålle, ut och trolla!!!
      Skitfiske på dig!

      Radera
  9. Finns inte en enda väst-bleking som kommer att hålla på er...tro mig! Men däremot hejar vi på Tingsryd...! Karlskrona mentaliteten ..betackar jag mig för bläää.. Tigrarna Tigrarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du störde individ, din lille omogne unge, tror du vi bryr oss, FÖR DET ÄR VI SOM ÄR KHK.

      Radera
    2. Så kuuuuul, tror du vi bryr oss! Vi klarar oss även i fortsättningen utan västblekingar. MEN personligen tror jag det kommer en hel del även västerifrån för att se KHK-Djurgården, KHK-Leksand, KHK-Malmö osv.

      FÖR DET ÄR VI SOM ÄR KHK!!

      PS. Det kommer säkert en hel del även för att se Tingsryd få däng

      Radera
    3. Ni i väst är pest, håll er till Skåne så vi slipper er.

      Radera
    4. nä gud nej, kom inte hit! mycket mer kvalitativ hockey i plåtladorna i väst. O dialekten förstår fan knappt era egna grannar. Nä håller på avstånd från storstaun. Bocka plåt och rensa lax så spelar vi i allsvenskan....
      vilka lag ska ni se nästa säsong?

      Radera
  10. Håller med abstinensen efter hockey är total. Inget att följa inget att läsa, detta suger! Vill ha mer hockey nu!
    Ser också att det är jobbigt för OIK arna, de måste få ur sig sin sista skit innan vi går vidare.... Stackarna...

    SvaraRadera
  11. Hittade detta kul inlägg i en blogg...

    http://hockeynsbakgard.blogg.se/2012/april/avancemang-stolthet.html

    SvaraRadera
  12. ÄR OIK are och glädjs över att ni tagit er till allsvenskan kanske blir vår tur en dag när vi har resurser , hoppas vi möts i allsvenskan nästa gång och inte i div 1, sätt nu ett bra lag på isen o håll er kvar så kommer vi o andra blekinge lag efter !! Stort GRATTIS från oss nja mej i olofström !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. underbart! en stolt motståndare gläds åt andras framgång oxå!

      Lyfter på hatten

      Radera
    2. Det kan ju faktiskt bli redan nästa säsong om även Malmö får kasta in handduken. Utebliven licens borde innebära nedflyttning till Div.1. Vid konkurs blir de, efter degradering till Div.3, farmarlag till Pantern och motståndarna heter IF Lejonet och Tågaborgs SK. Då måste iofs även Borås mista sin licens men er fjärdeplats kan mao räcka. Sen är det kanske inte så roligt att flyttas upp mitt i silly. Alla trogna hockeysupportrar är värda att någon gång få uppleva den totala glädje som infinner sig när den avgörande matchen är spelad och laget i ens hjärta är klart för uppflyttning i den näst högsta divisionen (även om det i vårt fall fick bli på storbild). Lycka till nästa säsong.

      Radera
  13. Kommer du tillbaka när nästa säsong drar igång?

    Även jag som OIK:are tycker att den här bloggen är bra, hade varit tråkigt om den gick i graven helt å hållet :(

    SvaraRadera