fredag 27 april 2012

La Familia!

Att Höök blev sportchef har mötts med blandade reaktioner bland supportrarna. Från de negativa som klagar på att det inte kommer in nått nytt blod till de positiva som hyllar Hööken oavkortat.

Jag tycker det det ska bli mycket spännande att se vad Hööken kan skapa för lag. Höök är en driftig kille med ett väloljat munläder, något som lär behövas i tuffa förhandlingar med sluga spelaragenter. Att tillsätta "unga" hyfsat oprövade förmågor ligger lite i tiden och har visat sig funka bra framförallt på tränarfronten men även bland sportchefer likt Skoog i OIK och Roger Jönsson i IKO. Att det också blir en sportgrupp där klubbens viktigaste pusselbit Tobbe ingår och förhoppningsvis även Ottinger ger mig en bra känsla. Jag gillar att man tar tillvara på de kunskaper och förmågor man har inom klubben och detta börjar likna framgångsmaskinen FBK där begreppet La Familia är vedertaget.

Självklart kommer det bli en riktigt tuff utmaning att som helt oprövad ta sig an en så här viktig post första året i HockeyAllsvenskan. Höök kommer garanterat bli noggrant granskad och ska självklart bedömmas efter de resultat han levererar, något han säkert är väl medveten om.

Grattis och lycka till med nya jobbet Calle!

7 kommentarer:

  1. Det ble nog bra dom som inte vill förlänga Sina biljetter vilka platser är det ni har så kompisen kan köpa .jag ska absolut förlänga denna resa får man inte missa
    Det var ju inte många som trodde att det skulle gâ som det gjorde dom vet vad dom gör .se det positivt det behöver Khk

    SvaraRadera
  2. Rätt tänk av KHK, inte är man bättre för att man kommer från en annan stad och heter ...........

    SvaraRadera
  3. Jag och mina kompisar vill också ha bättre platser. Om nån vill släppa platser på sektion B eller G gärna rad 10 och större så köper vi direkt. Suttit på sektion H med säsongskort nu i 5 säsonger. Lägg ut på blocket idioter och håll på nåt annat lag om ni orkar. Nu kör vi HAS, Höken du fixar det tillsammans med tobbe, kempe och mats. /Zebra-khk

    SvaraRadera
  4. Pålle allvarligt talat vet jag inte vad jag tycker, det liknar KHK inavel. Men samtidigt skall man ge grabbarna chansen, så spela ner oss till sista platsen.

    Sedan agerar vi ??? Eller vad är planen, ok med finnen men mycket mer än AS klass håller han inte...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken byfåne du är! Du lever nog i en fantasivärld.. Jag ser hellre att vi spelar kvalserien nästa år igen och har en stabil ekonomi än att sluta 8 och har mer eller mindre en ekonomi som svajar.. Tanken är väl att KHK ska bestå och inte bara dansar en sommar, eller?

      Radera
    2. Jämföra SM liiga med HA? Tillåt mig småle :)

      Radera