torsdag 26 april 2012

Ottinger vs Söder!

Efter att Ottinger fick lämna KHK igår har det blossat upp en debatt om det är rätt att låta Ottinger gå och att Söder får stanna. Bloggen Dragskott.nu John Wikberg tycker att det är klockrent då Ottinger har peakat och Söder redan nu är vassare.
Här går våra åsikter helt isär och jag undrar hur många matcher John har sett med KHK i år? Jag tycker precis tvärt om. Ottinger är betydligt tyngre att möta och har definitivt inte peakat vilket han visade i kvalserien där han klev fram som en gigant och var en stor del i att vi tog steget upp. Ottingers elakhet och trash talk kommer saknas mycket och jag ser hellre Ottingers rutin framför Söders ungdom och lägger man också till hans box play spel så skulle jag om jag var tvungen att välja ta Ottinger utan att tveka!

Nu är dock valet redan taget och jag hoppas verkligen att Söder slår mig på fingrarna och får till en kanonsäsong. Jag trodde att Söder skulle bli det stora utropstecknet förra säsongen, kan han bli det denna istället?

9 kommentarer:

  1. Skrev precis detta på Dragskott! Ottinger är betydligt bättre och i min värld...men att Söder är "gullegris", vet vi...utan att någonsin glänsa...har han varit bänkad det minsta?

    SvaraRadera
  2. Hej Pålle!
    En fråga till dig av ren nyfikenhet.
    Vad har du för hockeyerfarenheter från tidigare?
    Har du spelat, varit ledare eller bara åskådare etc?
    Finns ju en mängd hockeybloggar men man får känslan av att många (menar ej dig) sitter och läser statistik och tror att det är hela sanningen:)

    Håller med dig angående Söder, ett skämt skulle jag vilja kalla det! Helt obegripligt, antar att Kempe vill satsa på sin lilla guldklimp som dessutom körde runt i "coach-bilen" förra säsongen;)
    Att Hasse spelat mest matcher genom tiderna i KHK-dressen borde betyda något?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har bara spelat pojklagshockey så mina erfarenheter är lite mer än Klufts och lite mindre än Söderströms;). Kalla mig läktarexpert som många tusen andra, varken mer eller mindre!

      Radera
  3. Personligen tycker jag ingen av dem är AS spelare.
    tror inte Kempe klarar av att vara i K-na utan Söder, varför fattar jag inte.

    SvaraRadera
  4. Söder har mycke att bevisa inget snack om saken, där tycker jag Kempe har en svaghet att inte "röra" Söder utan istället plocka Ottinger, helt klart ett fegt och fel beslut. Bara att hoppas söder tar all kritik han fått på div bloggar på rätt sätt och visar oss att vi hade fel.

    SvaraRadera
  5. Håller med om att ingen av dom är allsvensk spelare...och jag tycker att vi hade nog med kontrakterade "div 1"-spelare, utan att förlänga med någon ..möjligen med något undantag! Där kan jag väl hålla med om att Elofsson bör räcka till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du verkar kunna hockey.
      Har du spelat själv innan?

      Radera
  6. Tror att Ottinger hade varit en tillgång, även i allsvenskan med sin rutin och fantastiska spel i boxplay. Visst, han saknar speeden men kompenserar detta med inställning och "grishockey". Ett naturligt val i en fjärdelina enligt mig, som kan avlasta och spela defensivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan man vilja ha Ottinger i en fjärdekedja?
      Jag tycker en fjärdekedja ska bestå av unga spelare, med framtiden för sig.

      Radera