måndag 16 maj 2011

Intervju med Pierre Löfgren, ordförande i supporterföreningen Black Bugs!

Ni brukar se han längst fram på hemmastå skrikande och viftande för att elda på publiken. Här kommer en liten intervju för att pejla läget inför nästa säsong!
 
Sitt eller ståplats nästa säsong?
 
Jadu det har jag inte bestämt mig för än, för kroppen tar rätt mycket stryk av att stå upp men tränar ganska flitigt både för min egen skull och mitt jobb skull
 

Hur är läget i BB?
 
Läget är bra och vi drar igång säsongen nu strax med ett tifo möte ( se info på vår hemsida i dagarna) vi planerar en hel del nytt.  Många kraxar runt hörnet och skriver massa skit och att de vill att jag ska avgå på forum och gästböcker men tills den dagen som de väljer att kliva fram till mig eller de övriga i styrelsen och framföra sina klagomål så kommer jag stå kvar där jag gör och väljs jag om som ordförande så fortsätter jag.

Är du nöjd med vad ni /du presterade förra säsongen? Ni hade några bra tifon, kommer det bli fler?
 
Både ja och nej men till slut så blev det bra, det är tyvärr för få som vill dra sitt strå till stacken och då sliter det hårt på de som gör det men vi kämpar på och förhoppningsvis så blir det bättre. När det gäller tifon så planeras det för fullt och som jag nämnde så har vi första tifo mötet kommer inom kort för att planera framtiden.


Det känns som att intresset har svalnat något, detta trots framgångarna för KHK. Vad tror du detta beror på?
 
Som jag nämnt så är det svårt att få folk till att hjälpa till och det finns massor av anledningar till det men man kan inte tvinga folk till att göra saker de inte vill
 

Precis som spelet så svänger trycket från ståplats väldigt under matcherna. är det svårt att hålla igång 60min?
 
60 min är tufft att hålla igång iallafall för min del men jag jobbar så gott jag kan och jag som nämnt tränar på för och hoppas det hjälper även där :)


Hur ser det ut inför säsongen som kommer?
 
Vi ska snart ut och försöka jaga nya och gamla medlemmar och försöka få folk att förstå vad det lilla bidrag de ger i medlemsavgift betyder för hela verksamheten då alla inkomna medel går till att stötta KHK på olika sätt men likaså där kämpar vi på och är vad jag tycker på rätt väg.

Hur går det för KHK säsongen 11/12?
 
Blir tufft med tanke på vad vi vet vad som väntar i allettan och kval men en likvärdig säsong med en topplacering i kvalserien tror jag nog de ska fixa :)
 
 
Stort tack för intervjun Pierre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar