måndag 30 maj 2011

Intervju med KHKs enda landslagsspelare!

Han är KHKs enda nuvarande landslagsman och rankad som topp 4 i sin årskull. Iår ska han på allvar ta en plats i KHKs a-lag och jag tror han kommer överraska väldigt positivt trots sin ringa ålder!
Här kommer en intevju med Julius Bergman!

Berätta lite om dig själv och hur du är som back.
Jag heter Julius Bergman och är 15 år bor i lyckeby och som back så tycker jag att jag är bra på att passa pucken .

Hörde att du ska på landslagsläger igen, berätta.
Jag ska till ett russinläger där man tränar hårt och spelar 3 matcher mot SWE team17

Hur känns det att dra på sig landslagströjan och få representera sitt land?
Att dra på tröjan är en skön känsla de och de är en skön kick.

Hur blir din kommande säsong, kommer du spela både i A-lag och J-20?
Jag vet inte så mycket om nästa säsong just nu men mitt mål är ju självklart att få så mycket speltid i Alaget som möjligt

Vad har du för målsättning för den kommande säsongen?
Att spela så mycket som möjligt

Har Kempe sagt något om din roll i laget?
Nej men min roll i Alaget kommer nog så småning om att växa fram.

Du har ett 3års kontrakt (2 år kvar) med KHK. Vad gjorde att du blev kvar i karlskrona och inte stack till något mer etablerat hockeygymnasium?
Jag tycker att de inte finns någon anledning till att flytta när jag får en sådan här möjlighet här hemma då finns det bara nackdelar med att flytta till en annan klubb .

Fick du mycket bra tips från Brooks?
Ja de fick jag och jag uppskattar att han tog sig tid till att hjälpa mig.

Vem har du som förebild?
Jag har Victor Hedman som förebild

Vad har du för målsättning på längre sikt?Mitt mål är att bli så bra som jag bara kan bli :)

Tack för intervjun Julle och nu hoppas vi på en framgångsrik säsong i både KHKs och landslagets tröjor!

1 kommentar:

  1. Där tror jag att vi har en av de bästa spelarna som KHK har fått fram ur de egna leden, Patrik Westerholm i MIF är något extra men Bergman har det som alla vill ha, storleken, rightare, bra speluppfattning och skridskoåkningen, skall bli roligt att se honom utvecklas här.

    En fjäder i hatten för KHK att han stannar och vill utvecklas på hemmaplan.

    SvaraRadera