tisdag 16 oktober 2012

Aaro om tränarfrågan och mötet med Dif!

Tjena!
-Hej

Först måsta jag ställa några frågor om det som hänt med tränarna.
-Helt ok de förstår jag.

När fick ni beskedet om att Kempe och Oskar var sparkade?
-När vi kom till träningen i måndags så sa Miro att vi endast skulle köra ett fyspass och sedan infinna oss på möte med klubben efter. Då förstod jag direkt att det var detta besked vi skulle få. Tror inte det kom som någon överraskning för någon i laget.

Har ni spelare fått säga ert och står ni bakom beslutet?
-Vi har inte haft något möte i helgrupp och suttit och diskuterat detta med klubben. Men tror väl att många med mig pratat tex med Calle och vädrar sitt missnöje över hur det sett ut under matcherna med allt vad det innebär.
Om vi står bakom klubbens beslut så kan jag bara svara för mig själv och de har min sympati till 100%. Resultaten har inte varit bra och andra saker tillhör också minus kategorin så det kom helt rätt. De som skriver massa annat har ju inte varit i vår miljö och i närheten så deras insyn är totalt noll jämfört med hur vi upplevt saker och ting.

Hur känns den tillfälliga lösningen med Tobbe och Höök?
-Det kommer bli bra. Nu har säkert många fått som de önskat och då gäller det sen att visa att nu jävlar är det dags att börja leverera.
Tobbe är ju en härlig människa och en glädje spridare i både med och motgång sen betvivlar jag inte att han kan hockey. Han är ju iallafall på ishallen 70% av sina vakna dagar...
Calle har spelat på denna nivån varit back och hamnat i samma situationer som oss så det tror jag kan bli bra. Han gillar också feedback och öppna dialoger så även tobbe, det tror jag är viktigt i ett lag som ska vända trender.


Vad tror du kommer bli största förändringen och hur kommer den märkas nu när Kempe inte är kvar?
-Största förändringarna blir väl just att tobbe och Calle är där istället. Men de kommer säkert ändra något i vårt spel eller bygga upp en grund att stå på för den har vi inte haft. Det gäller att kunna luta sig mot något spel när det blåser snålt.
Sen tror jag de kommer vara mer verbala under matcherna och visa sina känslor.
Tobbe vet vi ju alltid har ett skämt laddat och det tror jag är viktigt i detta läge vi är .
Det ska vara en balans där för det ska inte bli flumm utan när match eller träning börjar då är det allvar annars ska det vara kul att vara tillsammans.

Om vi blickar framåt så väntar Djurgården borta på torsdag. Vad tycker du om deras inledning av serien?
-De har börjat knackigt men har ett oerhört bra lag. Nu har landeskog kommit in också så de har fått en vändning nu. De kommer bli bättre och bättre

Känns det speciellt att möta Dif eller är de ett lag i mängden?
-Det kommer bli kul att spela på hovet igen med säkert ganska mycket folk där. Men annars kan man inte fundera på vad det står på bröstet på tröjan deras. Bara köra och inte tänka för mycket och njuta av stunden.

En riktigt svår bortamatch, åker ni hem med tre poäng?
-Det kommer bli tufft vi ska göra det vi kan sen kan man inte göra mer. Hoppas verkligen att vi kan visa upp bättre spel än sist. Då fråga säkert många ni förlorade ju bara med ett mål. Ja men Karlskoga hade pucken typ 70% av matchen och kunde gjort 10mål.
Så nu måste vi täppa till och våga spela.
Lova poäng kan jag inte men vi ska göra allt för vinst. Sen åker vi till Västerås.

Till sist:
Nu behöver vi er i publiken mer än någonsin. Vi måste göra det tillsammans.
Kom ihåg, draken lyfter i motvind.
#62


4 kommentarer:

  1. Tycker man kan läsa oerhört mellan raderna ang Aaro´s syn på det inträffade

    SvaraRadera
  2. "... eller bygga upp en grund att stå på för den har vi inte haft."
    Tycker inte direkt att man behöver läsa så mycket mellan raderna ens...

    SvaraRadera
  3. Ja, visst känns det så? Tror detta kan bli ett lyft för gruppen, sen ska vi ju inte inbilla oss att vi blir ett topplag för det.. men jag tror det ger oss chansen att ta fler poäng än vi skulle gjort annars. Kör hårt Aaro och co!!

    SvaraRadera
  4. Nej, man behöver inte läsa mellan raderna, står rätt tydligt.

    Kör hårt nu Aaro och alla andra, så gör vi på läktaren vårt.

    SvaraRadera