onsdag 9 maj 2012

Sibbe?

Som jag skrev under truppen så kan det bli förändring i spelartruppen och det gäller främst Sibbes vara eller inte vara.

Enligt de uppgifter jag har fått ska hans kontrakt inte gälla när det blev spel i Hockeyallsvenskan. Dessutom ska han ha varit iväg och provspelat för en annan klubb vilket borde innebära att han är på väg bort. Jag tror det skulle vara nyttigt för Sibbe att röra på sig för att kunna ta ytterligare steg i sin utveckling.

Ett lag det ryktas om är Vita Hästen. Jag tror att Sibbes spelstil skulle passa utmärkt med Klufts spelfilosofi.

5 kommentarer:

  1. Sibbe inledde säsongen strålande och var bra i grundserien. I allettan och kvalserien så tyckte jag att han snurrade för mycket runt kassen utan att det hände speciellt mycket. Ändå blev det 4 ass i kvalet. 22p på 47 matcher är ett steg i rätt riktning. Tror dock att han skulle behöva miljöombytet för sin egen skull och sin familj skull ( Sirbäck senior måste klippa navelsträngen ).Henrik Sirbäck behöver mogna till både som spelare,spelmässigt men framför allt som person. Är man bänkad så måste man ta detta och ändå vara ett stöd till övriga i laget och kämpa ännu hårdare på träningarna istället för att tjura ihop totalt. Laget före jaget är viktigt!!! Det är detta som Sibbe måste lära sig att hantera.

    SvaraRadera
  2. Om man har ett kontrakt för säs 12/13, varför skulle det inte gälla om man kommer i en annan serie??????
    Du tror inte det är som så att han inte får byta till ngn klubb i samma serie?
    Därför kan Vita Hästen vara ett alternativ, men däremot inte ex Malmö.

    SvaraRadera
  3. Nu får min hustru o jag tacka för dom år vi sett hockey i hallen för nu är det för dyrt med årskort och som pensionärer går det inte längre med så stora avgifter, det är hutlöst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför ska pensionärer ha billigare? Är själv ensamstående mamma som snart blir arbetslös, finns många pensionärer som har mer pengar än vad jag kommer ha. Tycker också det är för dyrt men får dra in på något annat istället.

      Radera
  4. Finns sjukt många kontrakt som inte gäller vid uppflyttning eller nedflyttning så är det. Har du sön spelare inte detta inskrivet i ditt kontrakt utan det står att det gäller för div1 spel så gäller det som sagt inte i HA.
    Sibbe har massor av hockey i sig, men det gäller att kunna anpassa sig lite och göra skit görat för det skulle han kunna. Styrka snabbhet på isen finns bara förstå att det inte är han som ska styra spelet utan röra sig nära kassen. Sen tror jag som andra här att fader Sirbäck är ett spöke för Henrik. Flytta från Karlskrona gör ett bra jobb någon annanstans och utvecklas som spelare/person och låt inte någon fader styra dig.
    Kom sen tillbaka och visa hur bra du är!
    Tror dock som jag hört en klok bloggare här sagt att sibbe har mycket som många vill ha, men det är rätt hantering och utveckling runt om honom plus vad han själv vill, dessa komponenter skulle göra han till en mycket bättre spelare.

    SvaraRadera