fredag 11 maj 2012

Formationer!

När det är lite stiltje på Silly Season tänkte jag passa på att laborera lite med en tänkbar startuppställning som läget är just nu. Finns givetvis mängder av alternativ men här är min.

Pöllänen-Jensen-Shay
Aaro-Logan
En producerande kedja där Alla tre kan producera på hög nivå. Tror detta är en omgivning som skulle passa Pöllänen riktigt bra. Logan får ta ett stort defensivt jobb som gör att Aaro kan få mer utrymme offensivt.

Fimpen-Elofsson-Höglund
Grönlund-Kurki
Fimpen och Elof står för fart och Höglund kan agera skarprättaren. Precis som Jensen är Elof en bra tvåvägscenter vilket hjälper till i defensiven.
Jag hoppas att Kurki kan få fart på sin offensiv medan Grönlund får ta en mer defensiv roll.

Ågren-Niklas-Jimmie
Julle-JP
En jobbig kedja att möta som kan gå in och agera spelförstörande men även ta för sig offensivt till viss del. Ågren och Jimmie kommer skapa yta till Niklas. Jag tror att Julle kommer ta nästa steg i utvecklingen och JP blir hans radarpartner.

Ruiz-Wallmark-Larsson
Wahlqvist-Mingotti
En kedja som kan in och röra runt i grytan. Kan alla tre komma upp ett snäpp mot förra säsongen tror jag denna linan kan överraska positivt. Tror inte att backarna får mycket speltid utan mer kommer användas för avlastning nåt byte per period.

På bänken, Söder och Sibbe som enligt mig har en del att bevisa innan de tar en ordinarie plats. Finns bra potential i båda men nu gäller det bara att få fram det.

14 kommentarer:

  1. Risken för "negativt" kval och ev nedflyttning ser stor ut med denna truppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Negativt kval? kanske. Nedflyttning? INTE en chans! Div.1 lagen kommer vara svagare denna säsong.

      KHK kommer även att förstärka under säsongen.

      Radera
    2. Tror du har fel där. Finns några som inte håller eller mogna för spel i HA!

      Radera
  2. Jag skulle ha bytt plats på Ruiz och Jimmie......vi måste ha in 2 backar o 1 forward till .....15 forwards och 10 backar är minimum i HA.

    SvaraRadera
    Svar
    1. i Malmö snackar dom om 7 backar :)

      Radera
    2. Vill du inte ha en LD och RD i varja backpar?

      Radera
  3. Ser ut som ett typiskt bottenlag i AS, en riktig bra formation som kommer producera bra + en formation som kommer producera skapligt. Sedan 2 utfyllnads formationer som skall försöka spela 0-0.

    Det är detta som är skillnaden mellan lagen i AS, topplagen har formationer där samtliga formationer producerar. Mittenlagen har oftast 2 formationer som produera ständigt, samt 2 formationer som producera till och från.

    Tycker laget ser ut som Vita Hästen gjorde i Div1 förra året, får stopp på toppformationen så vinner man matcherna mot ovanstående lag.

    SvaraRadera
  4. Är väl bara Larsson ev Ågren som har Allsvenska kvalitéer av de som är i tredje och fjärde kedjan.
    Samtidigt vet vi inte så mycket om de nya är bra eller inte. Jensen tror jag mest på, även om hans insats mot Sverige var under all kritik.

    4:a av backarna tror jag håller. Där Julle blir klippan!

    Jag tror man underskattar AS om man inte förstår att KHK får problem med nuvarande trupp.

    Att man slog Borås och Sundsvall i kvalet, är en sak. Nu ska man spela 52 omgångar där de flesta lag är mycket bättre än dessa två.

    Jag hoppas verkligen att jag har fel, för det är Allsvensk hockey man vill se i Karlskrona.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser riktigt bra ut, utifrån våra förutsättningar sett. Om bara allt vill sig väl kommer vi få till en skaplig säsong av detta och sikta mot mitten.

    SvaraRadera
  6. Byt plats på Ågren och Fimpen samt byt plats på Söder och Niklas?
    Sedan en ny defensiv back med rutin från minst lkvärdig eller helst högre serie.

    SvaraRadera
  7. Det blir ju en helt annan hockey i AS. Som nykomlingar med relativt låg spetskompetens kommer KHK att tryckas ner ordentligt i egen zon. Viktigt med uppoffrande försvarsspel och sarg ut. Tro jag iaf

    SvaraRadera
  8. Truppen ser fortfarande tunn ut. Migotti håller verkligen inte. Bergman tror ja inte heller, men ska han fortsätta utvecklas måste han va kvar. Söder vet ja ej, man såg inte så mycket av han förra säsongen, bara när han avgjorde nån match. Ruiz är för liten, men har farten att ta hjälp av. Hoppas dom lånar ut lite till andra lag och ta in tyngre. Tyvärr och säga men ren fakta. Tror inte vi ska skilja elof och ågren : /

    SvaraRadera
  9. Min femma är 1 Pöllänen-Jensen-Shay
    Aaro-Logan , 2 Ågren-Elofsson-Höglund
    Grönlund-Kurki 3 Fimpen-Niklas-Jimmie
    Roger Wahlqvist-Johan Pettersson 4 får vi fundera på, det finns svagheter på dom sista :( tyvärr

    SvaraRadera
  10. Grönlund troligen för svag i defensiven, JP definitivt svag defensiv. Behövs 2 starka defbackar till den här besättningen. Skulle tro att det blir att dammsugare marknaden efter 10 omgångar för det här håller inte på långa vägar.

    SvaraRadera