fredag 18 maj 2012

Motståndarkollen!

Ska försöka att få tag i de flesta kommande motståndarlagen för att göra en liten koll på hur de har det just nu. Först ut blir BIK Karlskogas Stefan Bengtzen.

Hej!
Hej Micke, måste börja med att kommentera det yttersta starka ryktet om mig som ny sportchef hos KHK. Där ser man hur ett rykte i stort sett kan bli en sanning för de flesta!
När t.o.m. Johan på Mr Madhawk ”bekräftade” ryktet så trodde verkligen ALLA i hockey Sverige att detta var sanningen. Verkligheten var att det fanns INGEN som helst substans i detta rykte.

Efter mina 14 år i Bofors IK Karlskoga ska jag nu vidare till nya utmaningar och jag är inne på mina sista dagar i klubben men är fortfarande operativt ansvarig för nästa års trupp och kommer därför att svara dig på frågorna du ställt.
Torsten Yngveson tillträder efter mig fr.o.m. den 1 juni.

Vad har ni för målsättning inför kommande säsong?
Samma målsättning som denna säsong dvs. att ”kriga oss till en plats ibland de fyra lag som spelar playoff”

Hur ser du på eran trupp i dagsläget?
Mycket bra vill jag påstå och vi har som vanligt tagit till oss spelare som haft det lite tufft ett tag och som vi tror oss kunna vända till att utvecklas i en positiv anda och få en ”bra resa” i en god miljö.


Vilka spelare ska vi hålla ett extra öga på när ni kommer till Telenor arena?
Marcus ”Lilliz” Nilsson är alltid kul att skåda men sin kvickhet och fina teknik. Fredrik Höggren är en annan forward som är frejdig att skåda med sin fina skridskoteknik och i övrigt har vi ett stabilt försvar som inte alltid är så kul att se men tufft att möta!

Vad tror du om Karlskronas chanser som nykomlingar i en het Hockeyallsvenska?
Det kommer säkert att gå bra inledningsvis men som jag alltid säger så kommer prövningen i ”mörka november” då serien alltid brukar avgöras dvs. den avspeglar ofta vilka lag som har den trupp som kan lyckas. Sedan är hemmaplan en viktig faktor för en nykomling, många poäng där kan bära långt!

Ha en trevlig sommar och välkommen till Karlskrona när det drar ihop sig!
Ha en riktigt trevlig sommar du också och lycka till med KHK framöver!

4 kommentarer:

  1. När du snodde "snabba puckar" så trodde jag du skulle nöja dig med det. Men när du även snor "motståndarkollen" bli det lite väl mycket ... ;-). Eller ska jag ta det som ett erkännande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja du måste nog varit först i universum med snabba puckar och motståndarkollen. söker man på snabba puckar i wikipedia är det du som kommer upp först. Jävla mupp

      Radera
    2. Jadu sållet.

      Tror alla utom du fattade att det var skrivet med glimten i ögat.

      Radera
  2. Grattis Skarpsvärd och Karl den xi bloggen. Det var ju verkligen jätte nära med Bengtzen. Eller han kanske ljuger!? Kul med bloggar men det ska vara som denna att det är bekräftat innan man bara går ut med något.
    Det är ju som Skarpen skrev idag sjukt många förvärv han avslöjat innan typ 7 räknade han upp. Sen har det ju stått om 27 denna vår också så inte är % så god.
    Kör på Micke du har bästa bloggen. Här finns fakta och inte massa påhopp och löjliga underskrifter som kan skada spelare el person ifråga som skarpen finnet otroligt kul att skriva under sina blogg inlägg

    SvaraRadera