fredag 2 december 2011

KHK mot topp tre!

Den allmänna känslan är att vi inte har varit tillräckligt bra för att hävda oss mot de tre topplagen. Därför tog jag mig en titt på hur långt ifrån vi är dessa lagen i grundserien. Flikar in lite av vad jag skrev om respektive match under resultaten.

KIK
KIK-KHK 2-1 efter straffar
Det är alltid surt med en förlust men med tanke på att detta är den svåraste bortamatchen i grundserien så är jag ändå nöjd med 1poäng. Speciellt efter hur KHK spelar ikväll!

KHK-KIK 1-2
Trots förlusten var detta ett steg framåt då både vilja och kamp visades upp ikväll.

KIK-KHK 4-3
Starkt att hämta upp till 4-3 efter 60min och på slutet pressa serieledarna.

Totalt 8-5 till KIK efter tre uddamålsförluster varav en på straffar!


OIK
OIK-KHK 3-1
Såg ej matchen.

KHK-OIK 1-2
OIK är numret större och spelar med ett helt annat lugn

OIK-KHK spelas 11 december

Totalt 5-2 till OIK och kanske det laget vi har haft svårast för. Men skillnaderna är inte stora!

Krif
Krif-KHK 0-7
Sett över hela matchen så var KHK ett par nummer bättre än Krif. Att Krif vissa stunder fick ett visst tryck på KHK var mest en följd av slarv och nonchalans från KHKs sida.

KHK-Krif 2-3 efter straffar.
Med ett sådant övertag som KHK har är det inte godkänt att inte avgöra under ordinarie tid!

Krif-KHK 3-2 efter förlängning
Han (Bates) har även ett skott i ribban med bara sekunder kvar av matchen men det vill sig inte och det blir förlängning.

Totalt 11-6 till KHK. En vinst och två oavgjorda vid full tid.

En vinst på 8 matcher är givetvis inte godkänt men samtliga matcher har vi varit bra med i och några till borde vi vunnit med mer medstuds. Därför känns det hoppfullt inför de avgörande matcherna framåt våren. Med mer självförtroende och ett bättre samspel mellan backar och forwards kommer vi kunna vända dessa siffror när det verkligen gäller! Lägg dessutom till att vi har seriens bästa powerplay och boxplay så tycker jag att våren har alla möjligheter att bli riktigt rolig!


7 kommentarer:

  1. Skönt att det finns fler som kan se lite nyktert på tillvaron som motvikt till alla domedagsprofeter som av någon anledning hamnat i Karlskrona.

    SvaraRadera
  2. ja du pålle, jag skall inte sitte här o förnedra dina räknegenskaper, men egentligen så är det 13-12 i målskillnad fram tills nu! Att du sedan kan sitta hemma och ljuga för dig själv att khk har hängt med i sina derbyn så har du fel. Ni som haussade upp er själva och till och med krönte er själv som serievinnare får ta konsekvensen nu. Ni får titta på när ert kära khk förlorar mot sina s.k "lille-bröder". vilket jag anser är en skamm! khk har varit utspelade i några derbyn och det borde väl du påpeka lite mera. All dessa stjärnor som åker omkring och lallar! vinnar attityden och hjärta köper man inte, vilket nu borde ha insett fram tills nu...Härmed utmanar jag khk i en vänlig fotbollsmatch men den lär ni inte heller vinna mot div6 väst stolthet Real Gränum!

    p.S: Nämnde jag att ni skall göre er av med kempe?!

    SvaraRadera
  3. Magistern säger så här och visar med facit hur det skulle stått i ovanstående inlägg:

    sitta, räkneegenskaper (fast det heter räknekunskaper, för räkneegenskaper är inget begrepp), själva till, skam, mer, vinnarattityden (utan särskrivning), ni, div 6 (med särskrivning för en gångs skull), västs, göra.

    Jag räknar med mina räknekunskaper till 10 stavfel. I Gränum blir det tyvärr inget MVG i svenska idag. Men det är inget att gräma sig över.

    Mvh
    Knurt

    SvaraRadera
  4. Skam skall det vara också, inte skamm!
    MVH Rektorn

    SvaraRadera
  5. Det är mer än ofta att en lågbegåvad person går in och häcklar, inget konstigt med det. Det är lite som dvärgars agg mot långa människor. Man får bara klappa dom på huvudet

    SvaraRadera
  6. Elofsson och Ågren tar time out på söndag mot KHK. Varför? Jo de är på väg till KHK.

    SvaraRadera
  7. Varför känns det som om andra lags supportrar gnäller mer över hur KHK spelar än vad KHK:s egna supportrar gör?
    Känner de sig inte säkra eller? sviktar självförtroendet när det gäller?
    Allettan kommer bli riktigt trevlig tror jag oavsett hur det sett ut hittills...

    SvaraRadera