lördag 24 september 2011

Inför KHK-Mörrum med Belin!

Hej Erik!

Nu har serien satt igång. Hur har försäsongen varit?

Den har vart bra, vi har ett vältränat lag.

Vad har du för personliga förväntningar på säsongen?
Jag vill att bli bättre på allt hela tiden, men nu är det dags att ta nästa steg för mig.
Jag vill leverera bra hockey hela säsongen och bidra till laget på så hög och jämn nivå som möjligt.

Vad har ni för målsättning i laget?
Vi ska vara med och kriga om en plats i allettan, helt klart.
Vi har ett ungt och hungrigt lag , därför krävs det ett kopiöst hårt arbete för att lyckas.

Din andra säsong i Mörrum och nu är du kapten. Hur känns det?
Det känns kul att få det förtroendet av tränaren. Det hjälper mig att ta just nästa steg som jag nämnde tidigare, jag ska göra allt för att axla detta förtroende på bästa sätt.


Vilka spelare i Mörrum ska vi hålla ett extra öga på?
Vi är en lagmaskin man ska se upp för, med "loket" i spetsen.

Med Krif i div1 så är det derby i nästan varannan match. Blir det för mycket?
Nej en säsong kommer det att fungera perfekt, men det gäller att man överträffar sig själv som förening lite grann för att
bibehålla publik och sponsorer. Man måste leverera som lag och utvecklas som förening för att det ska vara samma temperatur inför nästa säsong.

Nu väntar just ett derby mot din gamla klubb KHK. Vad tror du om denna matchen?
Det kommer bli en tuff fight, med mycket känslor. Vi kommer för att ta 3 poäng och inget annat.
KHK måste vinna och vi ska bara njuta !

En gång i KHK tröjan, nu konkurrent i Mörrum!
(bild från Elit Prospects)

1 kommentar:

  1. Jag älskar hur varje lag alltid ska skjuta ifrån sig "Måste stämpeln"
    - KHK måste vinna, vi kan bara njuta.

    Jag tror det är så att Mörrum har pressen på sig att vinna medans KHK kan njuta av sin publik, sitt spel och litar på att puckarna trillar in.. Skulle det vara så att det går åt helvete, ja då har de bara en förlust men Mörrum, de har tre !

    //freddie.B

    SvaraRadera