fredag 8 juli 2011

Sommarsnack med Christian "Fimpen" Magnusson

Välkommen till KHK!


Hur går sommarträningen?

Sommarträningen har gått bra, har varit nere och tränat med grabbarna två gånger i veckan och resten själv.
Nu har vi dock semester tom 17 juli. Under semestern är det under eget ansvar att hålla i träningen.

Är det stor skillnad mot i Växjö?
Ja det är ganska stor skillnad. Här i KHK är det mest fokus på snabbhet och spänst, i Växjö är det styrka och uthållighet som ligger i fokus.
Givetvis tränar båda lagen allt det andra men min känsla är att fokus ligger på olika saker. I Växjö har en del också varit att träna skallen, 
att orka träna när man är trött. Därav väldigt långa fyspass, alltid 3 timmar på förmiddagen + 1-2 kvällar. Då blir inte alltid kvalitén den bästa.
I KHK är det alltid kvalité och då också kortare pass. 

11 raka säsonger i AS förutom en avstickare till frankrike. Ska du varva ner i div1 nu?
Jag kände att jag behövde något nytt helt enkelt. Man har åkt till i stort sett samma ishallar i över tio år 
och jag ville testa något annat. Då tyckte jag att den södra ettan verkade intressant, ska bli grymt roligt med alla derbyn som kommer att spelas i år.
Nu var det ju i och för sig nära att det blev allsvenskan iallafall. Ska tilläggas att det räcker med en säsongs frånvaro ifrån allsvenskan, KHK vill och strävar efter att spela allsvenskan och det är huvudorsaken till att jag kom hit.

Skulle man ens tänka på ordet varva ner så är man körd som hockeyspelare, så Svaret är nej.


Vilka klubbar var mer på jakt efter dig?
En norsk klubb, Nybro och Tingsryd.

Varför blev det KHK?
Som jag sa tidigare, satsningen mot allsvenskan och givetvis intresset som finns runt hockeyn i Karlskrona. Det är ju inte överallt som man får spela inför
3000 på läktaren om jag säger så. Man får säga vad man vill men det är bra mycket roligare att spela inför en fanatisk publik. Ta t ex  Huddinge,
killarna i det laget måste tycka att borta matcherna är det bästa som finns, så vill inte jag ha det.
Karlskrona är ju också väldigt professionella i allt de gör, från material till fysträning, det är också sådant som spelar roll. 
Ett krav från min sida var också att jag behövde ett jobb. Jag fungerar mycket bättre då, jag är inte den som kan vara hemma hela dagarna och spela tv-spel  t ex.
När de löste jobbet på Tommy Ottosson Redovisning  var det inte mycket att fundera på. Att min sambo Jenny är från Ronneby underlättade givetvis också. 

Vad kan vi förvänta oss av dig, vilken spelartyp är du?
Jag kommer att jobba hårt, åka mycket skridskor och förhoppningsvis sätta dit lite puckar. Jag är en offensiv spelare, mina bästa egenskaper är spelsinnet och skridskoåkningen. 

KHK spelar alltid med enorma förväntningar från den stora publiken. Bra eller dåligt?
Tror inte att förväntningarna spelar så stor roll. De flesta spelare har nog högre förväntningar på sig själva än vad publiken har på dem.
Både dem och vi har höga förväntningar på laget!!!

I intervjun med Jens Svensson får du dig en känga, replik?
Jo jag läste det. Förstår inte vad han menar, plockar ju honom när jag vill, hahaha. 
Skämt och sido, han är svår att få tag i och en riktigt bra hockeyspelare, gäller att vara på honom så fort man kan när han är på isen. Jag kan ju alltid använda klubban att slå med, då når jag ;-).
Hur många korvar hinner Jens Svensson köpa när du snurrat ut han i korvkön?
Blir väl en 2-3 stycken, hahaha.

Ha en riktigt bra sommar!!!
Detsamma, och stort tack för intervjun!

11 kommentarer:

  1. 2 ggr/v med laget? Vart tog den hårda linjen vägen;-)?

    SvaraRadera
  2. Välkommen till KHK fimpen! Ser framemot att se dig och grabbarna på is till hösten. /Paradis

    SvaraRadera
  3. tror att nya spelare måste avsluta tidigare uppdrag innan de ansluter, kraven är nog på befintlig trupp.

    SvaraRadera
  4. http://hd.se/multimedia/dynamic/00566/JP_HHC_7_566840c.jpg

    Klar för Helsingborg

    SvaraRadera
  5. Pålle, du håller så sjukt bra klass i dina intervjuer! :D fortsätt så!

    SvaraRadera
  6. Istället för att slösa tid och kraft på vägarna, valde jag och Miro ut 2 pass i veckan som var svårast att genomföra själv i Växjö. Hade tyvärr inte möjlighet att flytta ner tidigare pga jobb. Nästa år kommer det bli skillnad.

    SvaraRadera
  7. Grymt bra blogg,Pålle!!

    SvaraRadera
  8. Sköna intervjuer Pålle! Gott och se en A-lagslirare som kan ge svar på tal, härligt Fimpen!

    SvaraRadera
  9. Fimpen: Lycka till i KHK!

    SvaraRadera
  10. Jag önskar både dig Fimpen och KHK all lycka! Från en lakej.

    SvaraRadera
  11. Välkommen Fimpen och lycka till :)

    SvaraRadera