onsdag 6 juli 2011

Alm som eklöv!

Hej Håkan!

Hur är det i sommarvärmen?

Jo tack bara bra. Har lite efterlängtad semester. Härligt!!

Du kom till KHK säsongen 06/07 och han göra 5 säsonger i KHK. Vilka minnen dyker upp när du blickar tillbaka?
Ja det är förstås många goa minnen. Ett av mina starkaste är första seriematchen i tvåan borta mot Alvesta. Var en helt grym stämning, tror det var 600-700 khkare i publiken. Vi totalt körde över Alvesta. Det minnet är helt klart mitt starkaste. Sedan är ju förstås hela avancemanget till ettan stort också. Flera fina stunder därifrån, bla när vi möts av flera hundra khkare utanför arenan när vi kommer hem från västervik borta.  
Ett annat av mina absolut bästa och roligaste minnena är när vi fick vara med The Bones på deras spelning på Kino och framföra deras khk- låt. Det var grymt.

Hur vill du beskriva din tid i KHK?
Tiden har förstås varit fantastisk. 5 säsonger går ju förstås inte att sammanfatta med några rader bara. Föreningen har växt under min tid, varit kul att vara med på den resan.

Du var nära att bli den spelare med flest matcher i KHK dressen. Tyvärr blev du skadad i slutskedet, en skada det debatterats en hel del om. Vad var det som hände?
Råkade ut för en övervridning av knät på träning. Sånt som tyvärr händer då hockey är tufft. Var mycket olyckligt och onödigt men har lagt det bakom mig och blickar nu fram mot en ny säsong.

Varför blev det ingen fortsättning i KHK?
Blev ej erbjuden nytt kontrakt.

Trots begränsad speltid gav du alltid 100% när du fick chansen. Var det svårt att hålla motivationen uppe?
Visst denna säsong har ju inte varit den roligaste pga den i stort blev förstörd av skador för mig. Under hösten fick jag en allvarlig ryggskada som mer eller mindre påverkade mig hela säsongen. Men motivation har jag aldrig haft svårt att hitta, har alltid gett 100% oavsett hur kroppen känts och oavsett hur mycket speltid man haft.

Om vi blickar framåt så kommer du spela i Krif nästa säsong. Vad är dina förväntningar på kommande säsong?
Hoppas det kommer bli en av mina roligaste säsonger. Vi har ett grymt bra gäng i krif. Tror stenhårt på vårt lag.

Varför blev det just Krif?
De visade tidigt intresse. Har även jobb i karlskrona vilket också spelade in.

Vad tror du om Krifs chanser i serien, vad har ni för målsättning?
Målsättningen håller vi inom laget, men vi kommer gå bra.

Hur tror du det känns att glida in i arenan som motståndare?
Visst lite speciellt kanske det kommer kännas men det är inget man kommer tänka på när pucken släpps. Kanske kommer åka till fel utvisningsbås bara, man  är ju en vanemänniska;)

Vem ser du mest framemot att få ge en ordentlig tackling i KHK?
Har jag inte tänkt på, kanske är jag som får passa mig i stället=)

Stort tack för intervjun Håkan och lycka till i framtiden

Tack själv!!

2 kommentarer:

  1. Tack för allt Alm! Hade gärna sett dig ett år till.. Du har all min respekt.

    SvaraRadera
  2. Håkan, du är en hjälte som alltid gett 100 för laget i alla lägen. Kommer att sakna dej i Khk dressen!

    SvaraRadera